“Τιμή προς τον μάρτυρα είναι η μίμηση του μάρτυρα”, λέει μια εκκλησιαστική παροιμία και είναι πραγματικά αυτός ένας από τους βασικούς λόγους που η Ορθόδοξη Εκκλησία προβάλλει καθημερινά τις ζωές των αγίων με τόσο μεγάλη έμφαση. Αυτός είναι ο λόγος που οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί αποκτούμε έναν άγιο προστάτη με τη βάπτισή μας και ο τελικός λόγος στον οποίο αποσκοπεί η ευλάβεια των πιστών προς τους αγίους.
Οι άγιοι είναι τα μεγάλα μας αδέρφια, είναι αυτοί που πρώτοι αγωνίστηκαν και νίκησαν στον αγώνα που δίνουμε κι εμείς σήμερα, είναι τα πρότυπα που μελετάμε για να τα αντιγράψουμε και να κερδίσουμε κι εμείς τη σωτηρία.
Στον αγώνα μας ως Χριστιανοί που μας ελκύει το ίδιο φύλο, πολλές φορές νιώσαμε την ανάγκη να εμπνευστούμε από κάποιο πρότυπο που αγωνίστηκε όπως κι εμείς. Υπάρχουν βέβαια πολλά πρότυπα στους τοίχους των εκκλησιών και στα στασίδια τους. Άγιοι που θριαμβεύουν στους ουρανούς, που πάλεψαν με το σεξουαλικό ένστικτο και κατάφεραν να το υποτάξουν στον ηγεμόνα νου. Αλλά και ζωντανοί αγωνιστές του Χριστού, οι σύγχρονοι φίλοι μας, ομοφυλόφιλοι και μη, που μέσα σε μια κοινωνία που αντιμετωπίζει τον έρωτα με όρους κατανάλωσης αυτοί επιλέγουν να υπερβαίνουν τις καύλες τους για χάρη του ανώτερου έρωτα προς Εκείνον.
Πώς να το κάνουμε όμως; Όπως οι γιατροί θέλουν να έχουν προστάτη τους έναν άγιο γιατρό, όπως οι στρατιωτικοί θέλουν προστάτη τους έναν άγιο στρατιώτη, έτσι κι εμείς που βγήκαμε ομοφυλόφιλοι ή αμφιφυλόφιλοι θέλουμε προστάτη άγιο που να έχει νιώσει τις έλξεις προς το ίδιο φύλο. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι επάγγελμα –παρ’ ότι μερικοί την έχουν δει κι έτσι–, αλλά σίγουρα υπάρχουν μέρες στη ζωή μας που διεκδικεί πολύωρη απασχόληση.
Είναι πράγματι εύλογη η επιθυμία μας για έναν άγιο που να μπορεί να μας νιώσει. Άλλωστε λατρεύουμε έναν Θεό που επέλεξε να γίνει άνθρωπος και όχι έναν θεό που “να μην μπορεί να συμμεριστεί τις αδυναμίες μας”. Λατρεύουμε Κάποιον που “έχει δοκιμαστεί σε όλα, επειδή έγινε άνθρωπος σαν κι εμάς, χωρίς όμως να αμαρτήσει”. Για αυτό και μπορούμε να “πλησιάζουμε με θάρρος τον θρόνο του Θεού, για να μας σπλαχνιστεί και να μας δωρίσει τη χάρη του, την ώρα που τη χρειαζόμαστε” (Εβραίους 4:15-16).
Eίναι πολύ αποθαρρυντικό να μην έχουμε έναν ομοφυλόφιλο άγιο. Είναι άραγε τόσο δύσκολη η σωτηρία των ομοφυλόφιλων, που επί είκοσι αιώνες δεν κατάφερε ούτε ένας για δείγμα να μπει στο συναξάρι; Όσο φιλότιμα και να το δεις, η αποθάρρυνση παραμένει.
Κι όμως, υπάρχει ένας άγιος που ένιωθε έλξη για το ίδιο φύλο, που είχε πολλές σεξουαλικές εμπειρίες με άντρες και που κατάφερε όλα αυτά να τα αφήσει στα πόδια του Κυρίου μας. Είναι ο άγιος Νήφων επίσκοπος Κωνσταντιανής.

Αγιολογικές πηγές
Ο βίος του αγίου Νήφωνα λείπει από τα Μηναία. Γι’ αυτό και ο εντοπισμός του δεν είναι εύκολη υπόθεση. Σώζεται ωστόσο σε περισσότερα από 20 βυζαντινά χειρόγραφα και σε πολλές μεταβυζαντινές πηγές, ενώ έχει μεταφραστεί εκτενώς και στις σλαβικές γλώσσες.
Το παλαιότερο χειρόγραφο χρονολογείται στον 12ο αιώνα και σώζεται στη Μονή του Αγίου Παντελεήμονα στο Άγιο Όρος. Παράλληλα με αυτόν τον Βίο που γράφτηκε από κάποιον Πέτρο ιερομόναχο (Vita, BHG 1371z) κυκλοφόρησε και μία συντομότερη εκδοχή (Vita brevior, BHG 1372), η οποία και επικράτησε. Έτσι, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης τον 18ο αιώνα βιογραφεί τον Άγιο Νήφωνα βασισμένος στη σύντομη εκδοχή.
Όμως, ο άγιος έγινε γνωστός στο ευρύτερο κοινό μόνο το 1972 με την έκδοση του βιβλίου “Ένας Ασκητής Επίσκοπος” από την Ιερά Μονή Παρακλήτου Ωρωπού. Το βιβλίο αυτό που έχει ανατυπωθεί 14 φορές περιλαμβάνει ελεύθερη απόδοση του βίου του αγίου από τους βυζαντινούς κώδικες, πλούσια επιστημονική εισαγωγή και λεπτομερή βιβλιογραφία. Περιέχει επίσης και τις προσευχές που συνέγραψε ο άγιος σε πρωτότυπη γλώσσα καθώς και παρακλητικό του κανόνα γραμμένο από τον υμνογράφο π. Αθανάσιο Σιμωνοπετρίτη.
Μια ζωή συναρπαστική
Στην παλαιότερη και εκτενέστερη εκδοχή του βίου του (BHG 1371z) μαθαίνουμε ότι ο άγιος Νήφωνας ήταν γιος του Αγαπητού, άρχοντα της Αλμυρουπόλεως. Σε ηλικία μόλις 8 ετών, ο Νήφων στάλθηκε στην Κωνσταντινούπολη για να μπορέσει να μορφωθεί και έμενε στο σπίτι του Σαββάτιου, φίλου του πατέρα του. Καθώς δεν είχαν δικά τους παιδιά, η σύζυγός του Σαββάτιου τον φρόντιζε και τον περιποιούταν σαν γιο της.
Σύντομα, ο Νήφων προόδευσε και στα γράμματα και στην αρετή. Αγάπησε τον Χριστό και την Εκκλησία του και τον καμάρωναν όλοι. Και έτσι πέρασαν τα χρόνια και έγινε 17-18 χρονών. Πάνω στην κάψα της εφηβείας, τον τράβηξε η κοσμική ζωή και σύντομα έγινε άλλος άνθρωπος.
Δυστυχώς δεν άργησε να πέσει και στα σαρκικά αμαρτήματα. Έσμιξε με παρέες κοσμικές και άρχισε να κάνει σεξ με γυναίκες και με άντρες.
Οι βυζαντινοί κώδικες δεν προσπαθούν να το κρύψουν. Ο Νήφωνας είχε καταληφθεί από ἀνδρομανία και ζούσε την σοδομιτικήν δυσωδίαν.
Μέχρι που κάποια στιγμή, γύρω στα 20-22 του χρόνια, ο Νήφωνας ήρθε σε μετάνοια. Συνειδητοποίησε πόσο σκλάβος είχε γίνει στις σαρκικές ηδονές, πόσο ανελεύθερα πορευόταν τις μέρες του, και θέλησε να επιστρέψει στον Θεό. Εξομολογήθηκε και άρχισε έναν φιλότιμο αγώνα άσκησης και προσευχής, για να μπορέσει να απαλλαγεί από τους καταναγκασμούς των παθών και να δεχτεί τη χάρη του Θεού. Βρήκε πολλή βοήθεια σ’ αυτή την προσπάθεια από την Υπεραγία Θεοτόκο. Ο ιερός πόθος που άναψε στην καρδιά του μπόρεσε και νίκησε τη σαρκική επιθυμία.
Επί 14 ολόκληρα χρόνια πάλευε παλικαρίσια με τους σαρκικούς πειρασμούς. Οι παλιοί του εραστές τον αναζήτησαν αλλά δεν μπόρεσαν να τον βρουν. Τον επισκέπτονταν όμως συχνά στα όνειρά του και οι αναμνήσεις των σεξουαλικών τους συνευρέσεων τον ταλαιπωρούσαν πολύ. Με θάρρος και προσευχή, με νηστεία και αυταπάρνηση, μα πάνω από όλα με αληθινή ταπείνωση ο Νήφωνας κατάφερε να απαρνηθεί το αρσενοκοιτικό πάθος και να ελευθερωθεί τελικά από τους σαρκικούς πειρασμούς.
Συνέχισε να ζει ασκητικά σε όλη του τη ζωή και αξιώθηκε να δεχτεί πολλές αποκαλύψεις από τον Θεό. Ξεχωριστή θέση στον Βίο του έχει το όραμα που είδε για τη Δευτέρα Παρουσία αλλά και οι οπτασίες του για τις έσχατες ημέρες. Χάρη στη μεγάλη του αρετή, έγινε θαυματουργικά γνωστός στον Πατριάρχη της εποχής, ο οποίος τον χειροτόνησε επίσκοπο στην Κωνσταντιανή, πόλη κοντά στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου. Εκεί διακρίθηκε για την προσευχητικότητα και την ελεημοσύνη του αλλά και για τη θαυματουργική του δύναμη και έγινε αγαπητός από όλους τους κατοίκους.
Η μνήμη του εορτάζεται στις 23 Δεκεμβρίου.
Ο δικός μας άγιος
Μέσα από τον Βίο του αγίου, μαθαίνουμε ότι ο Νήφωνας είχε εμπλακεί σε ομοσεξουαλικές και ετεροσεξουαλικές σχέσεις. Καθ’ όλη τη διάρκεια της μετάνοιάς του είχε πειρασμούς τόσο προς το άλλο όσο και προς το ίδιο φύλο. Οι αναμνήσεις των σαρκικών του αμαρτημάτων και ο 14ετής του αγώνας με τις νεανικές επιθυμίες φανερώνουν μια σταθερότητα της ομοφυλοφιλικής τάσης.
Αν και η έννοια του σεξουαλικού προσανατολισμού αποτελεί νεωτερική σύλληψη, ο Βίος του μας παρέχει επαρκή στοιχεία για να θεωρήσουμε ότι ο άγιος Νήφωνας υπήρξε αμφιφυλόφιλος για ένα διάστημα της ζωής του. Ταυτόχρονα, είναι ο μόνος άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τεκμηριωμένο ιστορικό ομοσεξουαλικής συμπεριφοράς. Είναι ένας άγιος που ένιωσε τις ομόφυλες έλξεις, παραδόθηκε για κάποια χρόνια στις αρσενοκοιτικές πράξεις, παρασύροντας κι άλλους σε αυτές, και βίωσε για πολλά χρόνια ομοφυλοφιλικούς πειρασμούς.
Για όλους αυτούς τους λόγους, το Ομοφυλοφιλία.gr με πολλή ευλάβεια ανακηρύσσει τον άγιο Νήφωνα Κωνσταντιανής προστάτη του, προστάτη άγιο των εγκρατευόμενων ομοφυλόφιλων και αμφιφυλόφιλων και ζωντανό πρότυπο μετάνοιας για όλους μας.
26 Απαντήσεις
Αυτό που αναγράφεται για τον Άγιο είναι ψευδές. Σε καμία έκδοση του βίου του δεν αναφέρεται στην συνουσία με άνδρες.
Όπως αναφέρει το άρθρο, το βιβλίο της Ι. Μονής Παρακλήτου είναι μια ελεύθερη απόδοση των βυζαντινών κωδίκων στη νέα ελληνική. Παρ’ όλα αυτά αναφέρει ότι ο νεαρός Νήφων “έσμιξε με νέους ακόλαστους… πέφτοντας σε πορνείες, μοιχείες, ακόμα και σε σοδομίες” (σ. 24). Περισσότερα για τις αγιολογικές πηγές μπορείτε να βρείτε στο Marinis, V. (2017). The vision of the Last Judgment in the vita of Saint Niphon (BHG 1371z). dumbarton oaks papers, 71, 193-228. (https://www.jstor.org/stable/pdf/26497750.pdf)
Ο πάτερ Ευάγγελος Παπανικολάου, μαθητής του γέροντα Παϊσίου, που έχει δει ο ίδιος και το άκτιστο Φώς, με “έστειλε” εδώ. Αναφέρεται στον Άγιο Νήφωνα σε αυτό το βίντεο και σε επιβεβαιώνει
https://youtu.be/tiMiOJ7mTGA
Ρεεεεεε τι λέτε ρε? Ο ίδιος ο Θεός εκανε στάχτη τα Σόδομα και τα Γόμορρα γιαυτό τον λογο! Αυτή η πνευματική αρρώστια ΚΑΤΆ ΔΙΚΆΖΕΤΑΙ απο τν ορθόδοξη εκκλησία! Σταματά να γράφεις τν αίρεση και να μπερδεύεις τον κοσμο!
Ο Θεός δέχεται τη μετάνοια των ανθρώπων.
ναι, ειναι κολασιμα ο ανδρας με ανδρας και το λεσβιακο. Ακου ομως : ο μεταπτωτικος ανθρωπος μεσα στην κοιλια της μανας, σχηματιζεται ή ανδρας ή γυναικα κατα την κρισι του θεου μολις … 9 βδομαδες απο τη συλληψη !! Κι επειδη ο θεος αποφασιζει μεσα σε αυτο το διαστημα τι τελικα θα βγει το παιδι, αρρεν ή θήλυ, του δινει και… ρωγες και κλειτοριδα(!!) η οποια, εαν αποφασισει ο θεος να βγει αρρεν, μεγαλωνει και σχηματιζει το ανδρικο μοριο, κρατωντας το στηθος χαμηλο κι υπαναπτικτο! Κι αν, αποφασισει το παιδι να βγει γυναικα,τοτε παραμενει η κλειτοριδα ως εχει, διανοιγει θαυματουργικως κολπο και ωοθηκες(!!) και μεγαλωνει τους μαστους και τις ρωγες! Οπως καταλαιβενεις, μεσα μας λοιπον, ολοι απο γεννησιμου, τους πρωτους 3.5 μηνες της ζωης μας ειμαστε ακαθοριστοι, φερουμε λιγο κιαπο τα δυο, κι ο θεος το γνωριζει αυτο.
Δεν είσαι καν σχετιζόμενος με το θέμα γιατί μιλάς ; Κριτή του καναπέ!!! Δες λίγο την Καινή Διαθήκη στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο στο 3ο Κεφάλαιο στιχ 7 και μην μιλάς άλλο!!!! Απάντηση στον Little Judge
Έχω μελετήσει τον Άγιο Νήφων επίσκοπο Κωνσταντιανης
Έχει διαπραξη τέτοιου είδους αμαρτίες
Όμως εγώ δεν θα έλεγα ότι είναι ομοφυλόφιλος, όχι δεν είναι,ο διάβολος είναι πανούργος…..
Όπως είπε και ο (άγιος για εμένα) πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος στις καταπληκτικές ομιλίες του, ακόμα και εγώ θα μπορούσα να είμαι ομοφυλόφιλος,δεν θυμάμαι σε ποίο θέμα το είπε, νομίζω στο θέμα, αποκάλυψη, τέλος πάντων,ας μην λέμε διάφορα που δεν καταλαβαίνουμε ας μελετήσουμε Τον Θεό από τους Αγίους πατέρες της εκκλησίας μας και ας μην βλασφημουμε
Ο Άγιος Νήφων είναι προστάτης όλον όσον θέλουν να μετανωεισουμε
Ας μας πρεσβεύει από τον ουρανό ενώπιον Του Θεού
Σε λίγες μέρες θα τιμήσουμε την μνήμη του
Άγιε μου Νήφωνα πρέσβευε υπέρ ημών των αμαρτωλών
Δόξα Τω Θεώ πάντων ένεκεν
Καλά Χριστούγεννα καί καλή χρονιά να έχετε
Αμήν!
Αγαπητέ Γεώργιε, επί των ημερών καλή χρονιά και ευλογημένο το νέο έτος.
Στο σύγγραμα ” Εξομολογητάριον ” του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, αναφέρεται η εξής τοποθέτηση :
” Ομοφυλοφιλία, διαπράττει το άτομο που συνευρίσκεται ερωτικά με το ίδιο φύλο, αλλά και εκείνος ο ετεροφυλόφιλος ο οποίος προβαίνει σε πρωκτικό σεξ με το αντίθετο φύλο ”.
Απλά ενημερωτικά.
Συνέχισε τον αγώνα σου και έχει ο Θεός.
Καλή χρονιά, Σέργιε. Μεταφέρω αυτολεξεί: “ἡ ἀρσενοκοιτία εἶναι δύω λογιῶν, ἡ μὲν εἰς γυναῖκας, ὅταν οἱ ἄνδρες πέσουν μέ αὐτὰς εἰς τὸ παρά φύσιν, ἡ δὲ εἰς ἄνδρας… Τὸ ἀνδρόγυνον, ὅπου πέσει εἰς τὸ παρὰ φύσιν, κανονίζεται πλέον βαρύτερα ἀπὸ τὸν ἀρσενοκοιτήσαντα εἰς ἄνδρας”.
Διαβάστε την προς Ρωμαίους Επιστολή του Απ.Παύλου κεφ.α 26-27. Δια τούτο παρέδωκεν αυτούς ο Θεός εις πάθη ατιμίας αι τε γαρ θήλειαι αυτών μετήλλαξαν την φυσικήν χρήσιν εις την παρα φύσιν. ομοιώς δε και οι άρσενες αφέντες την φυσικήν χρήσιν της θηλείας εξεκαύθησαν εν τη ορέξει αυτών εις αλλήλους άρσενες εν άρσεσι την ασχημοσύνην κατεργαζόμενοι και την αντιμισθίαν(μισθόν) ην έδει της πλάνης αυτών εν εαυτοις απολαμβάνοντες.
Εάν οι ομοφυλόφυλοι κ.α θέλουν να έχουν προστάτη Άγιο που μετανόησε απο αρσενοκοιτίες και αγίασε, αυτό πρέπει να το επικροτήσουν όλοι οι χριστιανοί και είναι θεμιτό για τον Θεό. Δεν προσβάλεται ο Αγιος όπως δεν προσβάλεται και η Αγία Μαρία η Αιγυπτία ή η Μαγδαληνή που ήταν πρωτύτερα πόρνες. Μακάρι ο Άγιος λοιπόν να τους βοηθήσει να απαλλαγούν απο αυτό το πάθος όπως και οι πόρνοι και οι μοιχοί και όσοι ταλαιπωρούνται απο τα σαρκικά. Εχει γραφτεί ότι για να απαλλαγείς απο σαρκικό πάθος δεν μπορείς μόνος σου αλλά χρειάζεσαι τη βοήθεια και τη μεσιτεία των Αγίων. Εκεί εστιάζεται το παραπάνω άρθρο και δεν καταλαβαίνω γιατί αντιδρούν μερικοί.
ΑΔΕΡΦΕ Η ΜΑΡΙΑ Η ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΠΟΡΝΗ ΟΠΩΣ ΑΝΑΦΕΡΕΣΑΙ…ΕΙΧΕ ΔΑΙΜΟΝΙΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΞΕΒΑΛΕΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ.
Πως μπορουμε να κρίνουμε τόσο σκληρά εκείνους που παλευουν ενάντια σε ένα τόσο δυνατό παθος;;;;
Ποιοι είμαστε εμείς που θα καταδικάσουμε ψυχές με τόση σκληρότητα;;;
Εμείς δεν έχουμε παθη;;;
Τα νικήσαμε όλα;;;;
Ας παρακαλουμε πρωτα για τη δική μας μετάνοια, για τον δικό μας φωτισμό….
Κι ας μην καταδικάζουμε τους αδελφους μας.
Πού ξέρουμε εμείς τον αγώνα που κάνουν;;;
Άλλος ένας που πέρασε από το ίδιο μονοπάτι και πρεσβευει για όλους είναι ο π. Εφραίμ ο Θανατοποινίτης της Αριζόνα.
Το βιβλίο που έγραψε ” Φως μέσα από τα κάγκελα” είναι καταπληκτικό. Βλέπει κανείς αυτό το κυνηγητό της αγαπης του Θεου και νιώθει βαθειά πως ένας αποτυχημένος, ένας καταδικασμένος από τα μέτρα του κόσμου, οχι μονο είναι αποδεκτός από τον Θεό, αλλά μπορεί η Χάρη Του μέσα από τα συντρίμια της υπαρξης του, να αναδειξει έναν Άγιο. Μυστικά, και αθόρυβα.
Δειτε ακόμη στην ιστοσελίδα Προσκυνητής, ” ο άφθαρτος μάρτυρας Άγιος Βασίλειος της Μαγκαζεας “
Για τον Άγιο Βασίλειο της Μαγγαζείας, μπορείτε να δείτε και εδώ: https://omofylofilia.gr/2017/anazitontas-enan-agio-prostati/
Ομολογώ δεν ήξερα για τον Αγιο Νηφωνα…ξερω όμως για εναν συγχρονο Άγιο, πρωην ομοφυλοφιλο που επικειται η αγιοποιηση του…ο Αγιος Σεραφειφ Ροουζ… πραγματικά εύχομαι η Παναγια μας η Ελευθερώτρια, Η Μανα Του Θεού μας, να σας απελευθερώσει από αυτό το εγκληματικό πάθος της ομοφυλοφιλιας…βρήκα τυχαία τη σελίδα σας, ψάχνοντας σωτηριολογικες πραξεις στην ιστορια της Εκκλησιας μας για τους ομοφυλοφιλους…το θεωρω τοσο αδικο για την ανθρωπινη μας φυση… τόσο αδικο ενοσω υπαρχει στον κοσμο μας τοση μοναξια…προσευχομαι για ολους σας…
απορία εκφράζω. Ο άγ.Νήφωνας έγινε ιερέας και επίσκοπος. Τα αμαρτήματα που αναφέρετε ειναι ανυπέρβλητα εμπόδια στη ιερωσύνη. Παρέβη ο ίδιος ο άγιος ,εν γνώσει του, τους σχετικούς κανόνες ;;;
Όπως αναφέρεται στον βίο του, ο άγιος Νήφωνας ένιωθε ανάξιος για την ιεροσύνη και για αυτό στα τέλη της ζωής του μετακόμισε από την Κωνσταντινούπολη, όπου είχε αποκτήσει φήμη οσίου, στην Αλεξάνδρεια. Εκεί όμως ο Απόστολος Παύλος εμφανίστηκε στον Πατριάρχη Αλέξανδρο και του υπέδειξε να χειροτονήσει επίσκοπο Κωνσταντιανής αυτόν που θα μπει στην εκκλησία την επόμενη ημέρα και θα του μοιάζει στο πρόσωπο. Έτσι, και έγινε. Ο άγιος Νήφων και πάλι δήλωσε ότι δεν είναι άξιος, αλλά δεν τόλμησε να εναντιωθεί στο θέλημα του Θεού. Έτσι μέσα σε τρεις ημέρες τον χειροτόνησαν διαδοχικά διάκονο, πρεσβύτερο και επίσκοπο.
Τα κωλύματα ιεροσύνης, όπως η πορνεία και η αρσενοκοιτία, είναι ξεκάθαρα εμπόδια για τη χειροτονία. Όμως εδώ βλέπουμε ότι ο άγιος ούτε στιγμή δεν ένιωσε τον εαυτό του άξιο ούτε επιθύμησε ο ίδιος την ιεροσύνη ούτε αποσιώπησε την αναξιότητά του, αλλά χειροτονήθηκε κατ’ αποκάλυψη Θεού.
Είναι γνωστό επίσης ότι ο χειροτονών επίσκοπος δεν έχει την ευχέρεια να παραβλέπει τα κωλύματα ιεροσύνης (9ος Κανόνας Α΄ Οικουμενικής Συνόδου). Αλλά εδώ πέρα δεν έχουμε τέτοια περίπτωση, καθώς ο πατριάρχης Αλέξανδρος δεν ενήργησε αυτοβούλως αλλά μετά από σχετικό όραμα του Αποστόλου Παύλου.
Δεν ειναι πειστικη αυτή η εξήγηση.Δλδ ο απόστολος Παύλος κάλεσε να παρακαμφθούν κωλύματα που ο ίδιος θε΄σπισε ;;
Νωρίτερα στον βίο του,ενόσω ήταν στην ων/πολη, ο άγιος φερεται να αποκαλει υβριστικά «κωλοφωνιο» έναν ευνουχο που είχε σχέσεις με τον αφέντη του.Αν ο άγιος Νηφων ειχε και ο ίδιος στο παρελθόν παρα φύσιν σεξουαλικές σχέσεις,δεν ηταν τοσο δριμύς.
Μιχάλη, αν δεν σου αρκεί η παραπάνω περιγραφή, διάβασε την ενότητα “Η παγίδα του Θεού” στον βίο του Αγίου Νήφωνα (7η από το τέλος στην έκδοση της Μονής Παρακλήτου).
Το περιστατικό με το κολοφώνιο δεν είναι από τον βίο του Αγίου Νήφωνα αλλά από τον βίο του Αγίου Ανδρέα του διά Χριστόν σαλού.
Μπράβο για την έρευνα και την ανάδειξη του θέματος. Ο Χριστός μαζί σας.
Το όλο θέμα ποιο είναι ακριβώς;Αν όντως ο Άγιος υπήρξε ομοφυλόφιλος;Η αν οι άνθρωποι που είναι ομοφυλόφιλοι σήμερα ψάχνουν κάποιον προστάτη άγιο να μεσιτεύσει στον Θεόν για τις αμαρτίες τους και να επιστρέψουν με μετάνοια στον Κύριο ,όπου ο ίδιος έχει πει πως ούτε πόρνοι ούτε μοιχείες,ούτε ομοφυλόφιλοι θα δουν την βασιλεία Του;;
Δεν υπάρχει ουδεμία απόδειξη για όσα ψευδή γράφονται περί του προσώπου του αγίου Νήφωνος. Οι πηγές είναι αιώνες κατόπιν της κοιμήσεως τού αγίου.
Είναι θλιβερό κάποιοι προσπαθώντας να έχουν με το έτσι θέλω προστάτη άγιο να προχωρούν σε δημοσιεύσεις που προσβάλλουν λόγω αναληθείας γεγονότων, πρόσωπα αγίων ή πρόσωπο αγίου.
Δεν θα είχαμε πρόβλημα αν ήταν αλήθεια. Διότι η Αγία Γραφή δεν αποκρύπτει τις αμαρτίες μεγάλων ανδρών, όπως του Μωυσή, Μανασσή, Δαυίδ, Λωτ, Πέτρου, Παύλου, και άλλων. Επίσης η εκκλησιαστική ιστορία δεν αποκρύπτει σκοτεινές σελίδες ή εγκληματικά λάθη ηγετικών και όχι μόνο μορφών της εκκλησίας, πχ Θεόφιλος Αλεξανδρείας, άγιος Ανδρέας Κρήτης, άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας που ως διάκονος συμμετείχε στην παράνομη σύνοδο του θείου του Θεοφίλου που αναθεμάτισε και καθαίρεσε τον αθώο άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, Επιφανίου Κύπρου, Ιουστινιανός ο Α’, και άλλοι…
Έχουμε πρόβλημα επειδή ΔΕΝ είναι αλήθεια… Οι αναφορές στην Αγία Γραφή και στην εκκλησιαστική ιστορία, περιλαμβανομένων των βίων αγίων, δεν αποκρύπτουν τις αμαρτίες των αγίων διότι έτσι θα παρουσιάζοντο οι άγιοι σαν τέλειοι άνθρωποι, με αποτέλεσμα όσοι έχουν διαπράξει αμαρτίες ελαφρές ή βαριές να απελπίζονταν για την σωτηρία τους αφού θα διάβαζαν για τέλειους δήθεν ανθρώπους που αγίασαν, όταν οι ίδιοι έχουν αμαρτωλό παρελθόν, όπως ΟΛΟΙ ΜΑΣ.
Οι βίοι αγίων ακριβώς επειδή θέλουν να δείξουν ότι όλοι, μα όλοι μπορούμε να γίνουμε άγιοι, αρκεί να κλάψουμε πικρά για τις αμαρτίες μας, δεν αποκρύπτουν τίποτα…
Αυτό βασίζεται στην Αγία Γραφή η οποία είναι θεόπνευστη και δεν κρύβει τα λάθη, πάθη και αμαρτίες των ιερών μορφών της…
Αυτό απέχει πολύ από το να βασίζονται κάποιοι σε αναληθείς, δηλαδή ψευδείς ιστορίες, για την ζωή αγίων και να τους προσθέτουν αμαρτίες που δεν είχαν διαπράξει…
Άλλωστε όταν ο ίδιος ο Παύλος ως θεόπνευστος συγγραφεύς καταδικάζει την ομοφυλοφιλία, πώς είναι δυνατόν να δίνει οδηγίες σε πατριάρχη να χειροτονήσει κάποιον που δήθεν κατά τον αρθρογράφο, ήταν ομοφυλόφιλος;;;
Αναιρεί ο ίδιος ο απόστολος Παύλος τον εαυτό του;;; Η Αγία Γραφή λέει ο Παύλος είναι θεόπνευστη και οδηγός για να μην πέφτουμε σε πλάνη και πάθη… Και δίνει οδηγίες να χειροτονηθεί κάποιος που είχε πέσει σε σαρκικές πτώσεις και με γυναίκες και με άνδρες;;; Ακόμα ο Παύλος λέει ότι ο πρεσβύτερος πρέπει να είναι άνδρας ΜΟΝΟ μίας γυναικός και εντός γάμου.
Ακόμα και μόνο με γυναίκες να είχε πέσει ο άγιος Νήφων απαγορεύεται από την Γραφή η χειροτονία του σε κληρικό…
Ούτε το όραμα, ούτε η υπόδειξη μπορούν να είναι υπεράνω της Αγίας Γραφής. Αντιθέτως η χειροτονία του αγίου Νήφωνος αποδεικνύει ότι ουδέποτε έπεσε σε σαρκικά αμαρτήματα. Με βάση και τον εκτενή βίο του Αγίου και τον σύντομο, οι αμαρτίες του αγίου ήταν, μέθη, χορός, τραγούδια κοσμικά, δυσπιστία, αδιαφορία για την σωτηρία της ψυχής του, αποχή από την νηστεία και τον εκκλησιασμό… ΑΥΤΑ…
Το τί γράφεται σήμερα απέχει πολλούς αιώνες από την εποχή που έζησε ο άγιος…
Το ίδιο συνέβη και με τον άγιο Σεραφείμ Ρόουζ, όπου το 2010 μια ανηψιά του η οποία δεν συμπαθούσε τον άγιο, έγραψε επιστολές στις οποίες κατηγορούσε τον άγιο ότι ήταν ομοφυλόφιλος…
Ο άγιος Σεραφείμ Ρόουζ, ως φοιτητής, λαϊκός ακόμη και προτεστάντης, ονόματι Ευγένιος, είχε σχέση με μία ρωμαιοκαθολική, πολύ σοβαρή κοπέλα. Επειδή στον Ευγένιο άρεσε το ποτό, και του άλλαζε την συμπεριφορά, η κοπέλα του τον άφησε.
Μετά ο Ευγένιος έπεσε στον αθεϊσμό, Νίτσε, ινδουισμό κλπ… Το κενό μέσα του δεν γέμιζε με τίποτα. Από περιέργεια μια μέρα μπήκε σε έναν ναό των Ρώσων της Διασποράς στις ΗΠΑ, και εκεί ξεκίνησε το ταξίδι της επιστροφής στον Χριστό μας!!! Ποτέ και πουθενά κανείς φίλος του, ή εχθρός του, όσα κι αν του καταλογίζουν, δεν αναφέρουν ότι ήταν ομοφυλόφιλος…
Όμως οι πλείστοι των ανθρώπων που δεν διασταυρώνουν πηγές και ό,τι διαβάσουν το δέχονται αβασάνιστα, από τότε λένε ότι ο άγιος Σεραφείμ Ρόουζ ήταν ομοφυλόφιλος…
Ακόμη και αν ήταν αυτό θα αποδείκνυε πόσο αγάπη είναι ο Θεός μας και πώς δέχεται όλους ΑΝ μετανοήσουν σοβαρά. Ο Ευγένιος βαπτίσθηκε ορθόδοξος χριστιανός και κατόπιν έγινε μοναχός, διάκονος και πρεσβύτερος. Διότι το βάπτισμα εξαλείφει όλες τις αμαρτίες, ακόμα και τα κωλύματα ιερωσύνης.
Ο άγιος Νήφων είχε βαπτισθεί νήπιο, οπότε ότι κι αν έκανε μετά, από σαρκικής απόψεως, σβήνει διά της μετανοίας αλλά δεν μπορεί να γίνει κάποιος κληρικός. Όπως διδάσκει η Αγία Γραφή και οι άγιοι πατέρες διά των κανόνων της εκκλησίας μας!!!
Συμπέρασμα, αποκλείεται ο άγιος Νήφων να έλαβε χειροτονία αν είχε πέσει σαρκικά με άνδρα ή γυναίκα ή και τα δύο… Εκείνη την εποχή πρόσεχαν πολύ τις χειροτονίες που έκαναν οι επίσκοποι… Δεν χειροτονούσαν πρόσωπα με κωλλύματα… Τα οράματα δεν σβήνουν τα κωλύματα.
Και ο άγιος χειροτονήθηκε γιατί δεν είχε κωλύματα …
Υπάρχει ένας κανόνας (επικυρωμένος από Οικουμενική σύνοδο) που λέει “Αυτός που θα έρθει και θα βαπτιστεί από εθνικούς, ή από ζωή μοχθηρά και φαύλη έρθει σε μετάνοια, δεν είναι δίκαιο να γίνει επίσκοπος, καθώς είναι άδικο εκείνος που δεν έδωσε δοκιμή και απόδειξη της ζωής του (ότι είναι ακατηγότητος) να γίνει οδηγός άλλων, ΕΚΤΟΣ και εάν γίνει θεία αποκάλυψις γι’ αυτόν (όπως έγινε και με τον απόστολο Παύλο).” Πρόκειται για τον 81ο αποστολικό κανόνα, και η παράφραση που έκανα στα νέα ελληνικά έγινε βάσει της ερμηνείας του αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου στο Πηδάλιο. Ο κανόνας αυτός έχει επικυρωθεί από την Πενθέκτη Οικουμενική Σύνοδο. Οπότε ναι, τα οράματα σβήνουν τα κωλύματα. Και τα σβήνουν διότι αυτός που τελεί τα μυστήρια είναι ο ίδιος ο Χριστός, και εάν για κάποιον λόγο αποφασίσει με προσωπική παρέμβαση να εκλέξει κάποιον ως σκέυος δικό Του, κανένας νόμος δεν Τον εμποδίζει, και γι’ αυτό ακριβώς γράφτηκε ο κανόνας.
Για να είμαστε σοβαροί όταν διαβάζουμε κάτι, πρέπει να το ερευνουμε αν είναι όπως μας το παρουσιάζουν…
Στην σελίδα 21, του βίου του αγίου Νήφωνος, έκδοση 16η, έτος 2001, ιεράς Μονής Παρακλήτου, γράφει ότι είδε ο άγιος στον ύπνο του ότι έπεσε σε μία αισχρή πράξη. Πετάχτηκε από το κρεββάτι του και όταν κατάλαβε τι του έκανε ο διάβολος έστω και στο όνειρο του, φώναξε στον εαυτό του. Παρακάτω λέει ότι ο άγιος εξομολογήθηκε στον Κύριο για το αμάρτημα που είδε στον ύπνο του ότι ήταν το σοδομιτικό πάθος και ζήτησε από τον Κύριο να τον συγχωρήσει…
Αν αυτό που είδε στον ύπνο του ο άγιος κάποιοι το φαντάζονται ότι ο άγιος έπεφτε σε σαρκικές αμαρτίες με άνδρες και γυναίκες, τί να πούμε εμείς;;;
Μόνο με παρέμβαση Θεού μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να συνέλθουν… Μακάρι.