Γιατί η ομοφυλοφιλία δεν είναι αμαρτία

Η γλώσσα είναι ένας προσυμφωνημένος κώδικας επικοινωνίας. Για να μπορούμε να συνεννοηθούμε, πρέπει να έχουμε θέσει κοινούς ορισμούς για τις λέξεις που χρησιμοποιούμε. Αλλιώς μπορεί να παρεξηγήσουμε αυτό που λέει ο άλλος και να καταλήξουμε σε εντελώς διαφορετικά συμπεράσματα, ενώ χρησιμοποιούμε τις ίδιες λέξεις. Ομοφυλοφιλία, λοιπόν, είναι η ερωτική έλξη προς άτομα του ίδιου φύλου. Είναι μια έλξη που αναπτύσσεται κατά την πρώιμη ηλικία του ανθρώπου και μέχρι την εφηβεία του, χωρίς στις περισσότερες περιπτώσεις αυτός να το επιδιώκει ή να το επιλέγει. Είναι μια έλξη εγγεγραμμένη στις εγκεφαλικές συνάψεις, που δεν εξαρτάται από τη θέληση του προσώπου και σχετίζεται, μεταξύ άλλων, με μια μαθημένη συμπεριφορά.

Αν στην παραπάνω παράγραφο αντικαταστήσουμε τις λέξεις “ομοφυλοφιλία” και “ίδιου” με τις λέξεις “ετεροφυλοφιλία” και “αντίθετου”, θα δούμε ότι ο ορισμός της ετεροφυλοφιλίας παραμένει ακριβής. Η ετεροφυλοφιλία, όπως και η ομοφυλοφιλία, αναπτύσσεται ανεξάρτητα από τη θέληση του προσώπου για λόγους βιολογικούς και ψυχολογικούς. Δεν είναι αποτέλεσμα επιλογής, ούτε είναι από μόνη της κάτι καλό ή κακό. Φυσικά, η ετεροφυλοφιλία δόθηκε από τον Θεό για τη διαιώνιση του ανθρώπινου είδους. Έχει τη φυσική και νόμιμη ενέργειά της μέσα στον Ορθόδοξο γάμο. Μπορεί όμως και αυτή να αποτελέσει αφορμή για άπειρες αμαρτίες.

Η λέξη “αμαρτία”, όπως είναι γνωστό, έχει περιεχόμενο θρησκευτικό με προέλευση χριστιανική. Είναι μια αποτυχία του προσώπου να ζήσει σε επικοινωνία με τον Τριαδικό Θεό, μια πράξη που υπονομεύει τις πνευματικές προοπτικές και δημιουργεί τάσεις που δυσχεραίνουν την αγαπητική συμβίωση με τους συνανθρώπους του.

Εφ’ όσον η αμαρτία είναι θρησκευτικός όρος, για να πούμε ότι μία πράξη είναι αμαρτία, πρέπει να ανατρέξουμε στις πηγές της Ορθόδοξης χριστιανικής πίστης, δηλ. την Αγία Γραφή και την Παράδοση της Εκκλησίας, όπως αποτυπώνεται στα κείμενα των Αγίων. Όμως, η “ομοφυλοφιλία” αναφέρεται στα κείμενα αυτά ως αμαρτία; Η αλήθεια είναι ότι, όσο κι αν ψάξουμε, δεν θα βρούμε τον όρο “ομοφυλοφιλία” στην Αγία Γραφή, τα πατερικά κείμενα και τους Ιερούς Κανόνες της Εκκλησίας.

CC (BY-NC-ND) dаrii
 CC (BY-NC-ND) dаrii

Αυτό που όντως βρίσκουμε είναι η λέξη “αρσενοκοιτία”, που αναφέρεται στη σεξουαλική πράξη μεταξύ ανδρών και ευρύτερα στις αφύσικες σεξουαλικές πράξεις μεταξύ των ανθρώπων. Η λέξη αυτή βρίσκεται ή περιγράφεται στην Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, στα πατερικά κείμενα και τους Ιερούς Κανόνες, με σταθερά αρνητικό πρόσημο. Αυτό συμβαίνει, γιατί η Ορθόδοξη πίστη αντιλαμβάνεται τον άνθρωπο ως πλάσμα του Θεού και το ανθρώπινο σώμα ως θείο δημιούργημα. Όλη η σεξουαλική λειτουργία του ανθρώπου έχει σχεδιαστεί από τον Θεό, για να εξυπηρετεί τη διαιώνιση του ανθρώπινου είδους. Τι άλλο νόημα έχει εξάλλου η αναπαραγωγική δύναμη της εκσπερμάτισης που σφραγίζει κάθε σεξουαλική πράξη;

Επομένως, για την Ορθοδοξία, κάθε σεξουαλική ενέργεια που παραβιάζει την αναπαραγωγική διαδικασία (είτε είναι αυνανισμός είτε πρωκτικό ή στοματικό σεξ είτε κολπικό σεξ με χρήση αντισυλληπτικών μέσων) αποτελεί αμαρτία, δηλ. αποτυχία στη σχέση του ανθρώπου με τον Θεό, με τους συνανθρώπους του και με τον εαυτό του. Αυτό δεν περιορίζεται αποκλειστικά στο σεξ μεταξύ ομοφύλων. Ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης στο έργο του “Εξομολογητάριον” καταγράφει ότι το πρωκτικό σεξ είναι μεγαλύτερη αμαρτία, όταν ενεργείται από ένα ετερόφυλο ζευγάρι, παρά όταν ενεργείται από άτομα του ίδιου φύλου. Γι’ αυτό, είναι λανθασμένη η ρητορική όσων ποιμένων καταδικάζουν μονομερώς τις ομοφυλοφιλικές πράξεις, γιατί οι ίδιες πράξεις αποτελούν μεγαλύτερη αμαρτία, όταν διαπράττονται μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας.

Είναι λοιπόν αδιαμφισβήτητη η διιστορική αποδοκιμασία της “αρσενοκοιτίας” ως αμαρτίας στην παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας. Κάθε σαρκική πράξη που παραβιάζει την αναπαραγωγική διαδικασία αποτελεί μεγάλη αμαρτία. Τι συμβαίνει όμως με την “ομοφυλοφιλία”; Αν ένας άντρας είναι “ομοφυλόφιλος” και διαπράττει αρσενοκοιτικές πράξεις, είναι ένοχος αμαρτίας. Ισχύει όμως το ίδιο στην περίπτωση που ένας άντρας αισθάνεται ερωτική έλξη για τους άλλους άντρες, αλλά παραμένει πιστός στη χριστιανική του πίστη και αρνείται να κάνει αρσενοκοιτικές πράξεις; Είναι πάλι αμαρτωλός; Δηλαδή είναι αμαρτωλή από μόνη της η “ομοφυλοφιλία” ή μήπως η αμαρτία έγκειται μόνο στις αρσενοκοιτικές πράξεις;

Όπως είπαμε, η ίδια η λέξη “ομοφυλοφιλία” δεν απαντάται πουθενά στα ορθόδοξα κείμενα. Η έννοια της ομοφυλοφιλίας ως έλξη προς το ίδιο φύλο, που είναι ανεξάρτητη της ανθρώπινης θέλησης, δεν καταδικάζεται από την Ορθόδοξη Εκκλησία. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί στην πατερική γραμματεία, για να υπάρχει αμαρτωλή ενοχή, πρέπει να υπάρχει συγκατάθεση στην αμαρτία. Δηλαδή ο άνθρωπος να επιλέγει ηθελημένα να ενεργήσει σύμφωνα με τους πειρασμούς, είτε αυτοί προέρχονται από τον εαυτό του είτε από το περιβάλλον είτε απ’ ευθείας από το διάβολο. Μάλιστα, ο άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης υποστηρίζει ότι ο πειρασμός από μόνος του, όχι μόνο δεν είναι αμαρτία, αλλά αποτελεί μια δοκιμασία, που μπορεί να αποβεί σε έπαινο και νίκη του προσώπου.

Με αυτή την έννοια, η ομοφυλοφιλία από μόνη της, ως κατάσταση που δεν επιλέγεται από το πρόσωπο, δεν καθιστά τον άνθρωπο αμαρτωλό. Μπορεί, ανάλογα με την ελεύθερη στάση μας απέναντί της, να αποτελέσει αφορμή αμαρτίας ή αφορμή σωτηρίας. Οι ομοφυλόφιλοι, λοιπόν, κατ’ αρχήν δεν είναι αμαρτωλοί και δεν πρέπει να καταδικάζονται ούτε να στιγματίζονται ως τέτοιοι. Οι ομοφυλόφιλοι, όπως ακριβώς και οι ετεροφυλόφιλοι, έρχονται αντιμέτωποι με έναν πειρασμό, που μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες και θανάσιμες αμαρτίες. Όπως, λοιπόν, δεν μπορούμε να πούμε ότι ένας ετεροφυλόφιλος άντρας είναι αμαρτωλός, επειδή του αρέσουν οι γυναίκες, έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι ένας ομοφυλόφιλος είναι αμαρτωλός, επειδή του αρέσουν οι άντρες.

CC (BY-SA) Gregorio Puga Bailón
 CC (BY-SA) Gregorio Puga Bailón

Για την Ορθοδοξία, σημασία έχουν οι πράξεις και τα κίνητρα του προσώπου. Όπως ένας ετεροφυλόφιλος άντρας καθίσταται αμαρτωλός, όταν “αρσενοκοιτήσει” με τη σύζυγό του (ή όταν συγκατατεθεί για κάτι τέτοιο στο νου του), έτσι και ο ομοφυλόφιλος καθίσταται αμαρτωλός, μόνο όταν αρσενοκοιτήσει ή συγκατατεθεί βουλητικά για κάτι τέτοιο. Δεν είναι όμως σε πλεονεκτική θέση ο ετεροφυλόφιλος; Τουλάχιστον αυτός μπορεί να έχει σεξουαλικές σχέσεις με την ενωμένη μυστηριακά σύζυγό του, χωρίς να αμαρτάνει. Ναι, ισχύει αυτό. Αλλά ταυτόχρονα οι ετεροφυλόφιλοι έχουν αρχικά μια πολύ μεγαλύτερη δεξαμενή προσώπων δυνητικά διαθέσιμων να αμαρτήσουν μαζί τους, σε σύγκριση με τους ανθρώπους που έλκονται μόνο από το ίδιο φύλο. Γι’ αυτό οφείλουν και οι ετεροφυλόφιλοι σε όλη τους τη ζωή να εγκρατεύονται και να προσέχουν, όπως και οι ομοφυλόφιλοι.

Συμπερασματικά, μπορούμε να πούμε ότι η ομοφυλοφιλία δεν είναι αμαρτία. Ο ομοφυλόφιλος δεν είναι αμαρτωλός εξαιτίας της έλξης του προς το ίδιο φύλο. Είναι ένας εν δυνάμει αμαρτωλός ή ένας εν δυνάμει άγιος. Το τι από τα δύο θα γίνει το καθορίζουμε μόνοι μας με τις επιλογές μας.

16 Απαντήσεις

  1. Οχι ,είναι αμαρτία σύμφωνα με τα δόγματα. εκτρέπεται η αναπαραγωγή . Κοινωνία ομόφυλων εξαφανίζει το είδος του. Μάλλον δέχομαι ψυχολογικούς λόγους που χρήζουν κοινωνικής στήριξης .

    1. Για να είναι κάτι αμαρτία, δηλαδή ηθικό λάθος, πρέπει να υπάρχει ηθική ικανότητα, δηλαδή δυνατότητα επιλογής. Γι’ αυτό πρέπει να διακρίνουμε μεταξύ ομοφυλοφιλικού προσανατολισμού και αρσενοκοιτικών πράξεων.

      1. Όλοι οι άνθρωποι είναι αμαρτωλοί εκτός του Χριστού, αμαρτία νοείται σύμφωνα με την Αγ. Γραφή και τους Πατέρες της Ορθόδοξης εκκλησίας ακόμα και η σκέψη επιθυμία πρός την αμαρτία, γιαυτό όταν διαβάζουμε την ευχή των κεκοιμημένων λέμε λόγω, έργο, πράξη, διανοία. Στη Καινή Διαθήκη ο Ιησούς είπε ότι και αν κάποιος επιθυμήσει και μόνο την γυναίκα άλλου είναι αμαρτία χωρίς δηλαδή να προβεί στην πράξη έχει διαπράξει μοιχοία εν τη καρδία αυτού. Υπό αυτή την έννοια και κατ αναλογία ισχύει το ίδιο και για την ομοφυλοφυλία.

        1. Δηλαδή εγώ που είμαι ομοφυλόφιλος και απέχω απ’τις ομοφυλόφιλες πράξεις είμαι αμαρτωλός και πάλι λόγο της σεξουαλικότητας μου; Δεν μπορώ να το καταλάβω.

        2. Οχι απαραιτητα. Εξαρταται απο το ποσο προχωραει ο λογισμος. Θα εξηγηθω. Οι πατερες οταν μιλανε περι λογισμου αναφερονται τα εξης βηματα. Προσβολη, Παλη, Συνδιασμος, Συγκαταθεση. Προσβολη, ειναι να σου ερθει μια σκεψη, μια επιθυμια (απλα το να σου ερθει, ασχετο τι θα κανεις εσυ μετα). Για αυτο δεν ευθυνεσαι εσυ, ουτε ενεχεσαι, οσο αισχρη και αν ειναι η σκεψη ή η επιθυμια. Τωρα η παλη ειναι αυτο ακριβως που λεει και η λεξη. Θες να διωξεις την σκεψη και αυτη επανερχεται, οποτε παλευεις μαζι της για να μην την δεχτεις. Ουτε εδω εχεις ευθυνη, πολλω δε μαλλον θα λαβεις και μισθο γιατι ενω θα ηθελες (μην κοροιδευομαστε) να την δεχτεις, εντουτοις την πολεμας. Συνδιασμος, τωρα ειναι αυτη η καιροσκοπικη σκεψη που κανουμε και προσπαθουμε να συμβιβασουμε τον Θεο με την αμαρτια (να συνδιασεις δηλαδη την αισχρη αμαρτωλη σκεψη με κατι εναρετο), αυτα τα πουστικα που λες θα παρω ενα κλεμμενο πορτοφολι αλλα τα λεφτα του θα τα δωσω σε καποιον που εχει αναγκη. Εδω τωρα αρχιζεις και ενεχεσαι γιατι αντι να πεταξεις οξω τον εξαπεδω πας και πιανεις κουβεντα (και αμα πιασεις κουβεντα…σε τουμπαρε, σε πουλησε και του λες και ευχαριστω!!!). Το τελευταιο σταδιο ειναι η συγκαταθεση, να πεις ναι στον πειρασμο. Ε αμα το κανεις αυτο αμαρτησες. Αυτο εννοει ο Χριστος στο Κατα Ματθαιο οτι αμαρτανεις και με την επιθυμια, ή οι πατερες με το εργω διανοια. Οχι το να σου ερθει μια σκεψη, μια επιθυμια, οποια και αν ειναι, οχι να την παλεψεις γιατι δεν φευγει, αλλα να συγκατατεθεις, να πεις ναι. Οποτε αν σου ερχεται η επιθυμια και την διωχνεις δεν ενεχεσαι. Αμα λες ναι θα το κανω, ή θα το εκανα, τοτε χαιρετισματα.

        3. δεν είσαι ομοφυλόφιλος , σε έκαναν να νομίζεις ότι είσαι αδερφέ , δεν υπάρχει ομοφυλοφιλία , παλεύεις με την “φιληδονία” σου ,τον δικό σου “δαίμονα ” που προσπαθεί να σε πείσει συνεχώς (λογισμοί )….και τον νικάς !!! Μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας ο αγώνας σου γίνεται ευκολότερος , κάποιος άλλος βοηθάει αόρατα .Διάβασε Αγία Γραφή θα ανοίξει το ΠΝΕΥΜΑ σου .Να είσαι καλά .

  2. ειλικρινά θαυμάζω την προσπάθεια που κάνεις αδερφέ μου ,τις γνώσεις που έχεις αποκομίσει από αυτόν τον αγώνα, βλέπω την λεπτή δουλειά που κάνει ο Κύριος πάνω στο “πνεύμα ” σου ,φορτώνοντας σου αυτό το πάθος , όμως ο αγώνας σου είναι ενάντια στο πάθος της φιληδονίας (δεν παίζει ρόλο το φύλο) και σίγουρα ο ΚΥΡΙΟΣ που όλα τα προγνωρίζει αλλά δεν τα προορίζει κάτι είδε σε εσένα και σου φόρτωσε αυτόν τον σταυρό ,μάλλον βλέπει μεγάλο στεφάνι ..
    Δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι υπάρχουν άνθρωποι ,ψυχές ,χτυπημένες από την φιληδονία τους και οδηγούνται σε ότι μπορεί να φανταστεί κανένας για να ικανοποιήσουν το πάθος τους ,μα κυρίως στην απώλεια της ψυχής τους καταπατώντας τους νόμους του “πλάστη ” τους από τον εγωισμό τους Αυτό θέλει ο διάβολος να μας πάρει μαζί του και κυρίως αυτούς που ο Κύριος έχει ξεχωρίσει σαν ποίμνιο του .
    Και εσύ είσαι στο ποίμνιο ,για αυτό αγωνίζεσαι ενάντια “σε αρχές και εξουσίες ” .

    “ον γαρ αγαπά κύριος παιδεύει μαστιγοί δε πάντα υιον ον παραδέχεται ”

    Η γάρ δύναμης μου εν ασθενεία τελειούται

    Καλό αγώνα

    “Μαχόμενος Ορθόδοξος Έλληνας “

  3. Εν Χριστώ αδέρφια σάς διαβάζω καί εύχομαι για όλους
    Αγωνιστείτε για τόν Χριστό ο αγώνας σας είναι πολύ δύσκολος
    Εύχομαι η υπέρ Αγία Θεοτόκος καί όλοι οι Άγιοι νά πρεσβεύουν στη δύσκολη αυτή μάχη πού δίνεται

  4. Καλησπέρα σας!
    Έχω τις ενστάσεις μου πάνω στο θέμα.
    Το πάθος είναι πάθος, δεν αλλάζει αυτό, είτε πρόκειται για ομοφυλόφιλο είτε για ετεροφυλόφιλο γυναίκα ή άντρα που έχει πάθος ερωτικό….

    Ας μην ξεχνάμε τι είπε ο Χριστός…
    ” Ακόμη και ένα βλέμμα σε γυναίκα να ρίξετε έχετε ήδη αμαρτήσει”

    Επομένως…..;;

    Μην το κουράζεται τόσο πολύ.
    Θέμα αυτογνωσίας είναι όλα.

    Προσωπικά θεωρώ άσχημο να χρησιμοποιείτε συνεχώς την λέξη “αμαρτία” διότι με αυτόν τον όρο το μόνο που καταφέρνετε είναι να γεμίζετε με περισσότερες ενοχές τον ψυχισμό των ανθρώπων.
    Αρκετές ενοχές έχουν οι άνθρωποι…. φτάνει πια.

    Θαρρείς και ο Θεός δεν κάνει τίποτα όλη την ημέρα… κοιτάζει από το παράθυρο τι κάνουμε στο κρεβάτι μας.
    Υποβιβάζοντας τον Θεό σε κατώτερα νοητικά στρώματα τον φέρνουμε στα δικά μας μέτρα γιατί έτσι μας βολεύει…..

    Κρίμα…..

  5. Αν συμφωνείς με την επιθυμία έλξης προς το ίδιο φύλλο είναι ήδη αμαρτία όπως αναφέρθηκε παραπάνω.
    Χωρια αυτό δεν χρειάζεται να αναφερθεί η ομόφυλοφιλα κατά λέξη ως αμαρτία -στην Αγία Γραφή στην προς Ρωμαίους στο τέλος του 1ου κεφάλαιο ξεκάθαρα καταδικάζεται η ομοφυλοφιλία.

  6. Δεν αντέχω άλλο …. Νιώθω τόσο αγάπη για εκείνον…μεγάλωσα με δυο πνευματικές μητέρες π με μεγάλωσαν με τόση αγάπη κ είμασταν τοσο κοντά στην εκκλησια …. Όσο μεγαλώνω νιώθω ότι έχω μια δική μου πίστη ….. στην εκκλησία δεν πηγαίνω τοσο συχνά …. Όσες φορές έχω πάει θέλω να βάλω τ κλάμματα λες κ είναι κάτι κακό να αγαπάς έναν άνθρωπο του ίδιου φύλου … δεν αντέχω… κ ο άνθρωπος που νιώθω αισθήματα για το πρόσωπο τ … είναι βαθιά θρησκευόμενος …. Κ με μια απλή κουβέντα που του είπε ένα μοναχός πριν λιγουσ Μήνες χωρίς να του πει τίποτα απολύτως για τις επιλογές του … ξεκίνησε να το παλεύει με νύχια κ με δόντια για να μην έχει τέτοιες ιδέες πλέον …. Δεν αντέχω άλλο ….. είναι θέμα αγάπης ….. ή θέμα παλαιών μυαλών … ο Χριστός δίδαξε αγάπη …. Δεν ξέρω … δεν αντέχω άλλο 😢🥹

    1. Επειδή έξω απ’ τον χορό πολλά τραγούδια λένε, θα προσπαθήσω μιλήσω εγώ που είμαι μέσα στον χορό. Το να αγαπάς κάποιον δεν είναι κακό. Αν είναι δυνατόν να ειπωθεί κάτι τέτοιο. Πρέπει όμως να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα. Πρώτον, η Εκκλησία δεν καταδικάζει την αγάπη, εκφέρει όμως συγκεκριμένη γνώμη για τις ομόφυλες σεξουαλικές πράξεις. Και δεύτερον, η αγάπη δεν χρειάζεται ούτε βιολογική συγγένεια ούτε σεξουαλική συνάφεια να υπάρξει, ειδαλλιώς την υποβαθμίζουμε σε μια πιο εκλεπτυσμένη προέκταση των αναγκών μαμ κακά και νάνι. Χώρια που εξαφανίζουμε κάθε έννοια φιλίας. Προσωπικά έχω έλξεις προς το ίδιο φίλο. Δεν έχω όμως, ούτε και επιδιώκω σύντροφο. Όχι γιατί είμαι ανέραστος, αλλά για δύο λόγους. Πρώτον, ο κατεξοχήν εραστής για μένα είναι ο Χριστός, και τέτοια σχέση προσπαθώ να έχω μαζί του. Δεύτερον, διότι αυτός είναι για εμένα ο μοναδικός τρόπος να κρατήσω ζωντανές και ασφαλείς τις πραγματικά αγαπητικές σχέσεις που έχω με άλλους άντρες και ονομάζονται φιλίες. Μου έχει τύχει περίπτωση να κοιμηθούμε αγκαλιά με έναν αδελφικό φίλο διότι οι περιστάσεις το είχαν φέρει ώστε μόνον έτσι θα κατάφερνε να κοιμηθεί. Το ότι μπορούμε όμως (έχοντας εγώ ομόφυλες έλξεις και ο άλλος να το γνωρίζει) να κοιμόμαστε δύο άντρες ντυμένοι μόνο μέ ένα μποξεράκι τυλιγμένοι ο ένας στην αγκαλιά του άλλου κατέστη για μένα δυνατότητα μόνο επειδή ένα τον ζώ ως αδελφό μου, και δεύτερον, διότι τον πήρα στην αγκαλιά μου για να μπορέσει να κλέψει λίγο ύπνο, όχι για να ικανοποιήσω κάποια δική μου επιθυμία. Οπότε αν μπορώ να σου προτείνω αδελφέ μου κάτι, αυτό είναι τα εξής δύο. Πρώτον, επειδή όπως λες αγαπάς εκείνο τον άνθρωπο και η αγάπη δεν είναι συναίσθημα, είναι στάση ζωής, μπορείτε να βαδίσετε σε μια πολύ όμορφη σχέση υπό την μορφή της φιλίας. Πολλές φορές θυσιάζουμε κάτι για χάρη του αγαπημένου, στην προκειμένη περίπτωση θα είναι το σέξ. Και μάλλον αξίζει τον κόπο. Οι Μέγας Βασίλειος και Γρηγόριος ο Θεολόγος περιγράφουν την φιλία τους με σχεδόν ερωτικό σχήμα, αλλά μπορούσαν να το κάνουν αυτό μόνο επειδή το ενδεχόμενο της σεξουαλικοποίησης τους φάνταζε αδιανόητο. Δεύτερον, επειδή στην προκειμένη περίπτωση ο έρωτας μπορεί να μοιραστεί και επειδή ισχύει το “ο έρωτας με έρωτα περνάει”, μπορείτε να κάνετε εραστή και των δυο σας τον Χριστό. Θα έχετε και ένα στέρεο κοινό τόπο για να χτίσετε πιο εύκολα. Τρίτον, για να μπορέσεις να απολαύσεις την αγάπη, θα πρέπει να παλεύεις καθημερινά με τον εαυτό σου ώστε να μην ζητάς και να μην περιμένεις κάτι από τον άλλο. Η αγάπη “δεν ζητά τα δικά της”, και αν το παρελθόν μου με δίδαξε κάτι είναι ότι οι έλξεις που είχα προς διάφορους άντρες προέρχονταν από μια όντως υπαρκτή αγάπη αναμεμειγμένη με την ανάγκη να αποκτήσω αυτό που μου έλειπε. Συναισθηματικά, νοητικά, φαντασιακά, και δεν ξέρω εγώ τι. Και αυτό με εμπόδιζε να δω τον άλλο όπως είναι, και να χτίσω μια σχέση μαζί του και όχι με μια εικόνα που αργά ή γρήγορα θα πέσει. Όταν ο Χριστός δίδαξε αγάπη, είπε “δεν υπάρχει μεγαλύτερη αγάπη, από το να θυσιάζει κανείς την ψυχή του για εκείνους που αγαπάει”, έχοντας ως άμεση εικόνα την ίδια την δική του θυσία. Και παραδόξως, ο σταυρός ανασταίνει νεκρούς. Όσο ζητάμε την εκπλήρωση των επιθυμιών μας σπάμε τα μούτρα μας. Όταν όμως τις βάλουμε στην άκρη, όχι γιατί είναι κακές, αλλά για χάρη του άλλου από αγάπη, τότε βρίσκουν πραγματικά την εκπληρωσή τους, σαν παράπλευρο δώρο. Εγώ αυτήν την εμπειρία έχω, αυτήν μπορώ να μοιραστώ. Ελπίζω να βοηθήσει.

Αφήστε ένα σχόλιο

To email σας μένει μυστικό. *

Τελευταία

Κάθε αγώνας μετράει

Κάθε αγώνας μετράει

Συμβαίνει καμιά φορά να ξενερώνεις με τον αγώνα σου. Άλλα περίμενες και άλλα καταφέρνεις τελικά.

10 Δεκεμβρίου 2023
Παίζοντας με τη φωτιά

Παίζοντας με τη φωτιά

Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου κάθε καλοκαίρι καίγονται τεράστιες εκτάσεις δάσους και χάνονται

4 Δεκεμβρίου 2023
Μετά την πτώση

Μετά την πτώση

Πάλι αυτή η φαρμακερή στιγμή. Η στιγμή που άφησες εβδομάδες και μήνες αγώνα να πάνε

1 Δεκεμβρίου 2023
Διαλέγοντας τον Χριστό: Συνέντευξη με έναν αμφιφυλόφιλο φοιτητή

Διαλέγοντας τον Χριστό: Συνέντευξη με έναν αμφιφυλόφιλο φοιτητή

— Καλησπέρα, Νίκο. Καλώς όρισες στο Ομοφυλοφιλία.gr. Ευχαριστούμε που είσαι εδώ σήμερα μαζί μας. Πες

27 Νοεμβρίου 2023