Το 2016, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας κ. Αμβρόσιος δημοσίευσε στη “Ρομφαία” το γνωστό απαξιωτικό για τους ομοφυλόφιλους άρθρο του. Για το άρθρο αυτό, ο Μητροπολίτης μηνύθηκε για κήρυγμα μίσους από ακτιβιστές των ΛΟΑΤΚΙ οργανώσεων και η υπόθεση τελεσιδίκησε με την καταδίκη του Μητροπολίτη. Ο νεοπαγής τότε ιστότοπός μας είχε σχολιάσει το άρθρο εκείνο με το ακόλουθο κείμενο, το οποίο και αναδημοσιεύουμε λόγω επικαιρότητας.
Σεβασμιώτατε,
Ξεφύγατε πολύ με το σημερινό σας κήρυγμα. Κάποια στιγμή, στα λίγα χρόνια που σάς απομένουν πριν συναντήσετε τον Κύριο και Κριτή μας, πρέπει να μάθετε ότι η ομοφυλοφιλία δεν ταυτίζεται με την αρσενοκοιτία.
Η ομοφυλοφιλία μπορεί να είναι μια εκτροπή από τους νόμους της φύσης, γι’ αυτήν όμως δεν ευθύνονται καθ’ όλου οι ομοφυλόφιλοι. Έχετε την εντύπωση ότι μόνοι μας επιλέξαμε να μη μας έρθει η φυσική έλξη προς το έτερο φύλο; Ε, λοιπόν όχι. Κανείς μας δε διάλεξε να γίνει ομοφυλόφιλος. Οι έλξεις προς το ίδιο φύλο ξεπήδησαν από μέσα μας το ίδιο αυθόρμητα, το ίδιο επιβλητικά, όπως εμφανίζεται σε όλους τους ετεροφυλόφιλους άνδρες η έλξη προς τις γυναίκες (και το αντίθετο).
Η ομοφυλοφιλία, φυσικά, δεν είναι κοινωνικό κακούργημα. Είναι ένα σύμπτωμα της πεπτωκυίας ανθρώπινης φύσης, που όμως δεν είναι υποχρεωτικό ότι θα οδηγήσει στην αρσενοκοιτία. Υπάρχουν χιλιάδες ομοφυλόφιλοι που αγωνίζονται να κρατηθούν αγνοί για την αγάπη του Ιησού Χριστού κι εσείς μ’ αυτά σας τα λόγια τούς καταδικάζετε στην απαξίωση.
Πολύ περισσότερο, η ομοφυλοφιλία, όταν με αυτή τη λέξη εννοούμε την έλξη προς το ίδιο φύλο, δεν είναι αμαρτία. Μπορεί να είναι συνέπεια της αμαρτίας, μπορεί να οδηγήσει στην αμαρτία, αλλά το να είναι κανείς ομοφυλόφιλος δεν είναι αμαρτία, γιατί δεν αποτελεί αντικείμενο επιλογής. Ει δ’ άλλως, και όλοι οι ετεροφυλόφιλοι άνδρες θα ήταν αμαρτωλοί, επειδή αισθάνονται έλξη προς τις γυναίκες (και το αντίθετο). Κάτι τέτοιο είναι φανερό πως δε συμβαίνει και είναι ν’ απορεί κανείς πως ένας θεολόγος με τη δική σας κατάρτιση το αγνοεί.
Τέλος, δεν είμαστε αποβράσματα της κοινωνίας. Η κοινωνία σύμφωνα με όλες τις τελευταίες μελέτες αγκαλιάζει και εγκρίνει την ομοφυλοφιλία και φευ! τις ομοσεξουαλικές σχέσεις. Για την κοινωνία, λοιπόν, δεν είμαστε καθ’ όλου αποβράσματα. Αν για σας τώρα θεωρούμαστε αποβράσματα, επειδή βιώνουμε ομόφυλες έλξεις, χωρίς να το ζητήσουμε, χωρίς να το έχουμε επιλέξει, και, αντί να βγείτε και να μας πείτε ένα λόγο ενθάρρυνσης, για να κρατηθούμε μακριά από την αμαρτία, για να αγωνιστούμε κατά των σαρκικών παθών, το μόνο που κάνετε είναι να μας βρίζετε, τότε λυπάμαι πολύ αλλά γίνεστε συνυπεύθυνος για την απώλεια των ψυχών χιλιάδων ομοφυλόφιλων ανθρώπων.
Αγαπητοί αδελφοί ομοφυλόφιλοι,
Είναι στ’ αλήθεια καταδικαστέοι οι χαρακτηρισμοί που μας προσάπτει ο Σεβασμιώτατος, γιατί η ομοφυλοφιλία δεν είναι επιλογή. Ο ίδιος ο Χριστός είπε πως μερικοί άνθρωποι γεννιούνται ανίκανοι για ετεροφυλοφιλικό γάμο, ενώ κάποιοι άλλοι γίνονται τέτοιοι λόγω της ανατροφής που έλαβαν. Ο ίδιος όμως αυτός Χριστός δεν καταδίκασε ποτέ τον αμαρτωλό, παρά μόνο την αμαρτία. Ο σοδομισμός είναι γνωστό πως είναι μεγάλη αμαρτία και ο άγιος Νικόδημος υπομνηματίζοντας τονίζει ότι είναι μεγαλύτερη όταν ενεργείται μεταξύ ετεροφύλων (και μάλιστα εγγάμων) παρά μεταξύ ομοφύλων. Είμαστε έτοιμοι να σηκώσουμε το σταυρό μας, όπως κάθε Χριστιανός, για όσα μας αναλογούν. Έχουμε ευθύνη για τις πράξεις μας, όση και οι ετεροφυλόφιλοι. Παρακαλούμε, όμως, την Εκκλησία να ανοίξει τα μάτια της και να μας δεχθεί με σεβασμό, όπως αρμόζει σε κάθε αγωνιζόμενο άνθρωπο.
Σεβαστοί πατέρες,
όταν το μόνο που προσφέρετε στην ομοφυλοφιλική κοινότητα, είναι ύβρις και απαξίωση, όταν μας αποφεύγετε και δεν μας παρουσιάζετε μια πρόταση ζωής και μια συνταγή αιώνιας ευτυχίας κοντά στο Χριστό, τότε να είστε σίγουροι ότι για όλους εμάς, που προσπαθούμε να ξεφύγουμε από τα νύχια του αρσενοκοιτικού πάθους και με συναίσθηση εμπιστευόμαστε την ψυχή μας στο Χριστό κάτω από το πετραχήλι ενός πνευματικού, θα φαντάζει ακόμη πιο γοητευτικός ο κόσμος της αμαρτίας, γιατί τουλάχιστον εκεί δεν θα μας φτύνουν, δεν θα μας μαυρίζουν και δεν θα μας θεωρούν εκτρώματα της φύσεως. Ο Θεός να μας ελεήσει.
7 Απαντήσεις
Δυστυχώς, δεν θα συμφωνήσω με το άρθρο διότι, σκόπιμα ίσως, λέει τη μισή αλήθεια. Γιατί, ναι μεν, ο μητροπολίτης Αμβρόσιος, εν βρασμώ ψυχής και από ιερή αγανάκτηση, έγραψε κάτι που ίσως δεν έπρεπε να γραφτεί (όχι τουλάχιστον με το συγκεκριμένο ύφος), αλλά αυτό που έγραψε δεν στρεφόταν εναντίον των ομοφυλόφιλων αλλά εναντίον των κυβερνώντων, οι οποίοι και τελικά πέρασαν όχι μόνο αυτό αλλά και ένα σωρό ακόμη αντίχριστους και ανθελληνικούς νόμους (και έπεται δυστυχώς και συνέχεια). Αν κανείς μπει στον κόπο να διαβάσει προσεκτικά το συγκεκριμένο κείμενο αλλά και τα επόμενα διευκρινιστικά που ανάρτησε ο εν λόγω μητροπολίτης, είναι εύκολο να οδηγηθεί στα συμπεράσματα που ανέφερα. Δυστυχώς, εσείς κύριε Δούκα δεν το πράξατε…
Μπορείτε, ωστόσο, να τα επανορθώσετε μελετώντας τους παρακάτω συνδέσμους:
http://mkka.blogspot.gr/2018/03/15-2018-2_20.html
http://mkka.blogspot.gr/2018/03/15-2018-2.html
http://mkka.blogspot.gr/2018/03/blog-post_29.html
http://panayiotistelevantos.blogspot.gr/2018/05/blog-post_93.html
“Αποβράσματα της κοινωνίας”, “κοινωνικό κακούργημα”, “περιθωριακοί”, “ελαττωματίες”, “εξευτελισμένοι”, “κολασμένοι της κοινωνίας”, “ξεφτυλισμένοι”, “στον αγύριστο να πάνε όλοι αυτοί οι καταραμένοι!”.
Προσωπικά, Πάρη, δεν θεωρώ ότι ο Μητροπολίτης Καλαβρύτων παραβίασε τον αντιρατσιστικό νόμο, γιατί η προτροπή του είναι απίθανο να οδηγούσε σε διατάραξη της δημόσιας τάξης, όπως απαιτεί ο νόμος αυτός. Παραβίασε όμως με όλα όσα γράφω παραπάνω τον νόμο του Θεού.
Ίσως όντως να παραβίασε το νόμο του Θεού με τις εκφράσεις αυτές.
Εξέφρασε, ωστόσο, με τα λεγόμενα και τα γραφόμενά του μια μεγάλη μερίδα, πιθανόν την πλειοψηφία του ελληνικού λαού, η οποία θεωρώ ότι παρακολουθεί και αυτή αγανακτισμένη (άσχετα από το γεγονός ότι παραμένει ακόμη απαθής) όλα όσα διαδραματίζονται είτε από τους ακτιβιστές ομοφυλόφιλους είτε, κυρίως, από την πλευρά των, εντολοδόχων από σκοτεινά κέντρα εξουσίας, κυβερνώντων της χώρας μας. Θεωρώ ότι, επί της ουσίας, ο μητροπολίτης έχει απόλυτο δίκιο που διαμαρτύρεται. Πιστεύω ότι τα πυρά του στρέφονται εναντίον των κυβερνώντων κατά πρώτο λόγο και δευτερευόντως εναντίον των ομοφυλοφίλων (κυρίως εναντίον αυτών που συμπεριφέρονται προκλητικά). Αν είχε και λίγο περισσότερο τακτ θα ήταν ακόμη καλύτερος.
Το αν εκφράζει μεγάλη μερίδα είναι ζήτημα πραγματικό, δηλ. πρέπει κάπως να μετρηθεί. Προσωπικά, πιστεύω ότι η πλειοψηφία του ελληνικού λαού είναι αδιάφορη. Έχει εξάλλου και η ίδια πολύ λερωμένη την ουρά της από σαρκικές αμαρτίες.
Κύριε Πάρη ο κάθε ιεράρχης έχει την υποχρέωση να μην παραβιάζει τον Νόμο του Θεού. Οι τάχα μου “μεγάλες μερίδες” και οι ¨πιθανόν πλειοψηφίες λαών” είναι μηδαμινής σημασίας μπροστά στον Θείο Νόμο. Ο λόγος του ιεράρχη είναι διχαστικός και δείχνει μεγάλη εμπάθεια, κρίμα. Όσο “εξευτελισμένοι” είναι οι ομοφυλόφιλοι για τον ιεράρχη άλλο τόσο “εξευτελισμένος” είναι και αυτός (και όλοι μας) μπροστά στον Κύριο. Προσοχή γιατί όπως κρίνουμε θα κριθούμε επί του φοβερού εκείνου βήματος μια μέρα, ε;
Συμφωνώ με αυτήν σου την παρατήρηση.
Πιστεύω, ωστόσο, ότι αν γινόταν ένα δημοψήφισμα, ή έστω μια δημοσκόπηση, για το εάν συμφωνούν οι πολίτες με τους χειρισμούς της κυβέρνησης αλλά και με τις ενέργειες των ακτιβιστών ομοφυλοφίλων γύρω από τα ”δικαιώματα” τους, τα υγιή αντανακλαστικά της πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών θα λειτουργούσαν, θα αποδοκίμαζαν τις πράξεις αυτές με την αρνητική τους τοποθέτηση, με μεγάλη μάλιστα διαφορά από την θετικά προσκείμενη μειοψηφία, και θα αποδείκνυαν τελικά ότι δεν έχουν χαθεί τα πάντα ακόμη…
Δεν είναι άσχημη ιδέα ένα δημοψήφισμα. Όμως, αντίστοιχα ρεφερένδα σε άλλες χώρες είχαν διαφορετική έκβαση.