Για ακόμη μία φορά αναγκαζόμαστε να απαντήσουμε σε δημοσιεύματα που στοχοποιούν το Ομοφυλοφιλία.gr και τους ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανούς ευρύτερα. Είναι εντυπωσιακό ότι μια προσπάθεια που γίνεται επί 7 συναπτά έτη με σκοπό την έκφραση των ανθρώπων που ονομάζονται ομοφυλόφιλοι Χριστιανοί συγκεντρώνει τόση αντίδραση από τους χώρους εκείνους που πρέπει να αγωνίζονται για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα.

Γιατί πώς μπορείς να αγωνίζεσαι για την κατοχύρωση των ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιωμάτων και να παραβλέπεις το αρχαιότερο δικαίωμα του κόσμου, που είναι η θρησκευτική ελευθερία; Δηλαδή, για κάποιους στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα η θρησκευτική ελευθερία αποτελεί δευτερεύον δικαίωμα, που είμαστε έτοιμοι να το χαρίσουμε στους ετεροφυλόφιλους. Και η θρησκευτική διαφορετικότητα μέσα στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα θεωρείται απειλή!

Το τι θεωρεί κανείς προβληματικό ή επικίνδυνο είναι φυσικά ερώτημα κρίσεως. Για κάποιους προβληματικό και επικίνδυνο είναι το να θρησκεύουν τα ΛΟΑΤΚΙ+ πρόσωπα! Είναι γνωστό ότι κάποια μέλη της Εκκλησίας είναι ομοφοβικά, όμως με λύπη μας διαπιστώνουμε ότι ορισμένοι στη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα είναι εξίσου ομοφοβικοί και χριστοφοβικοί.

Κύριο επιχείρημα για την υποστήριξη της υστερίας κατά του Ομοφυλοφιλία.gr είναι φυσικά —τι άλλο;— η συκοφαντία ότι ενισχύουμε τις θεραπείες μεταστροφής. Το επιχείρημα αυτό είναι παλιό και αυτοί που το αναμασούν είναι προφανώς αδιάβαστοι. Σε εκτενές άρθρο μας του περασμένου Αυγούστου με τίτλο «Η Ποιμαντική της Ομοφυλοφιλίας: 7 Βασικές Αρχές για Πνευματικούς», που φιγουράρει ακόμη στις πρώτες θέσεις στην αρχική μας σελίδα, αναφέρουμε με μεγάλα bold γράμματα: «Δεν πιστεύουμε στις θεραπείες μεταστροφής».

Ο οδηγός αυτός που συντάχθηκε σε συνεργασία με Ορθόδοξους πνευματικούς αναφέρει ξεκάθαρα:

Οι σεξουαλικές έλξεις, σε αντίθεση με τις σεξουαλικές συμπεριφορές, δεν εξαρτώνται από τη βούληση του προσώπου. Η μεγάλη πλειοψηφία των επιστημονικών μελετών έχουν δείξει ότι οι συστηματικές θεραπείες αλλαγής του σεξουαλικού προσανατολισμού δεν είναι αποτελεσματικές. Επομένως, το να στείλουμε τον πιστό στον ψυχολόγο με σκοπό να αλλάξει προσανατολισμό είναι χάσιμο χρόνου, χρημάτων και ψυχικών δυνάμεων. Φυσικά, ο πιστός μπορεί να χρειάζεται ψυχιατρική ή ψυχολογική βοήθεια για άλλους λόγους, αλλά η αλλαγή του σεξουαλικού προσανατολισμού δεν είναι στόχος στον οποίο ένας ψυχολόγος μπορεί να βοηθήσει περισσότερο από ό,τι ένας οδοντίατρος.

Είναι άλλωστε αμφίβολο αν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα επαγγελματίας ψυχικής υγείας που να εφαρμόζει θεραπείες αλλαγής του σεξουαλικού προσανατολισμού ή, όπως αλλιώς λέγονται, επανορθωτικές θεραπείες ή θεραπείες μεταστροφής. Οι θεραπείες αυτές έχουν απαξιωθεί εδώ και δεκαετίες και πλέον οι σύγχρονοι επιστήμονες εφαρμόζουν υποστηρικτικές (affirmative) θεραπείες, που στόχο έχουν, σύμφωνα με το εγχειρίδιο της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας, να υποστηρίξουν το πρόσωπο ώστε “να αναπτύξει την ταυτότητά του, χωρίς κανέναν εκ των προτέρων στόχο για το πώς θα αυτοπροσδιοριστεί ή θα ζήσει τον σεξουαλικό του προσανατολισμό”.

Παράλληλα με αυτήν την προϊούσα απαξίωση, δημιουργήθηκαν στην Αμερική θρησκευτικές ομάδες, κατά κύριο λόγο προτεσταντικές, οι οποίες ανέπτυξαν “προγράμματα θρησκευτικά διαμεσολαβούμενης αλλαγής του σεξουαλικού προσανατολισμού”. Μελέτες που έγιναν σε τέτοιες οργανώσεις διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες ήταν αρχικά αμφιφυλόφιλοι και όχι ομοφυλόφιλοι και δεν εμφάνισαν κάποια ουσιαστική αλλαγή στον προσανατολισμό τους μετά τη συμμετοχή στο πρόγραμμα.

Είναι απορίας άξιο πώς όσοι μετά από επισταμένη έρευνα διαπιστώνουν ότι το Ομοφυλοφιλία.gr “ενισχύει έμμεσα τις θεραπείες μεταστροφής” δεν έκαναν καν τον κόπο να διαβάσουν τον οδηγό μας προς τους Ορθόδοξους πνευματικούς, τους οποίους κατηγορούν ότι διενεργούν θεραπείες μεταστροφής. Τόση αντικειμενικότητα!

Σε άλλο σημείο, η συντάκτρια χρεώνει στον ιστότοπό μας «υπονοούμενα για το ότι ο σεξουαλικός προσανατολισμός αλλάζει». Και απαντούμε: όχι υπονοούμενα αλλά ξεκάθαρη θέση. Ο σεξουαλικός προσανατολισμός αλλάζει, όμως όχι σύμφωνα με τη βούληση του προσώπου. Αλλάζει και εξελίσσεται κατά τη διάρκεια της ζωής του ανθρώπου, ως αποτέλεσμα της σεξουαλικής ρευστότητας, η οποία είναι ιδιαίτερα συχνή στις γυναίκες νεότερης ηλικίας. Τι να κάνουμε δηλαδή; Το γεγονός αυτό είναι κοινή επιστημονική γνώση και η σύνδεσή του με τις θεραπείες μεταστροφής είναι τουλάχιστον επικίνδυνη για τους αμφιφυλόφιλους, που αποτελούν και τη μεγάλη πλειονότητα της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Αποδεικνύει όμως και ότι η αμφιφοβία καλά κρατεί ακόμη εντός της κοινότητας.

Κανονικά δεν θα μπαίναμε στον κόπο να απαντήσουμε σε μια προσωπική ανάρτηση που θεωρεί ότι «στη χώρα μας η Εκκλησία και οι διάφοροι εκπρόσωποί της δρουν ανεξέλεγκτοι και ατιμώρητοι», λες και οι Ορθόδοξοι κληρικοί είναι εγκληματίες που πρέπει να κυκλοφορούν με βραχιολάκι, αλλά η αναδημοσίευσή της από έγκριτο ιστότοπο και η προσπάθεια να συνδεθεί η Ορθόδοξη πνευματικότητα με άγνωστες σε μας θεραπείες μεταστροφής λειτουργεί ευθέως ρατσιστικά σε βάρος των ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανών.

Η συντάκτρια παραπέμπει σε έρευνα του φορέα «Orlando LGBT», τα αποτελέσματα και η μεθοδολογία της οποίας εξ όσων γνωρίζουμε δεν έχουν δημοσιευτεί. Τι σχέση έχει όμως το Ομοφυλοφιλία.gr με όλα αυτά δεν μας το εξηγεί. Ταυτόχρονα, αναφέρεται σε σχετική καμπάνια με τίτλο «Η ταυτότητά σου δεν χρειάζεται αλλαγή», δεν μας εξηγεί όμως γιατί η ταυτότητα των ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανών βάλλεται και στοχοποιείται με τέτοια άσχετα επιχειρήματα. Επίσης, δεν μας εξηγεί πώς ένας ψυχολόγος μπορεί να λαμβάνει τέτοιες κακοποιητικές θέσεις που προάγουν το στίγμα κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανών και τους παραδίδουν βορά στις προκαταλήψεις.

Δυστυχώς, εν έτει 2021, οι διαθεματικές/διασταυρωτικές (intersectional) διακρίσεις κατά των ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανών προάγονται από χώρους που θα έπρεπε να τους υποστηρίζουν. Πώς μπορεί ένας ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανός να νιώσει ότι «η ταυτότητά του δεν χρειάζεται αλλαγή», όταν η θρησκευτικοσεξουαλική του ταυτότητα θεωρείται «γραφική» και συνδέεται τόσο επιπόλαια με πράξεις για τις οποίες ζητείται η ποινικοποίησή τους; Πώς μπορεί εν τέλει ένας ΛΟΑΤΚΙ+ Χριστιανός να νιώσει ευπρόσδεκτος στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, όταν τον κάνουν να νιώθει ως μειονότητα μέσα στη μειονότητα, η οποία δεν θα τολμά να μιλήσει για να μην κατηγορηθεί ως εγκληματίας;

Και για να ξεκαθαρίζουμε τα πράγματα: Η απαγόρευση των θεραπειών μεταστροφής δεν μας αφορά. Η ρατσιστική όμως απόπειρα που γίνεται από κάποιους λίγους να απαγορευτεί η ποιμαντική φροντίδα και η θρησκευτική αυτοδιάθεση των ΛΟΑΤΚΙ+ προσώπων είναι μια ακραία προσβολή των δικαιωμάτων μας, για τα οποία θα αγωνιστούμε με κάθε κόστος.


Στις 13 Οκτωβρίου ξεκίνησε μία επίθεση κατά του Ομοφυλοφιλία.gr, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη με συκοφαντίες, επιθέσεις χάκερ, ύβρεις και κατάρες. H παραπάνω απάντηση στάλθηκε αρμοδίως αλλά φαίνεται πως παράπεσε…

Ἀλλά θαρσεῖτε, Ἐγὼ νενίκηκα τὸν κόσμον (Ιωάν. 16:33)

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αγαπητέ συντάκτη της ομολογουμένως θαυμάσιας ορθόδοξης αλλά κ επιστημονικής ιστοσελίδας, θα ήθελα πολύ να συγχαρώ όλους εσάς που κοπιάζετε για να βοηθήσετε εν Χριστώ όλους τους αδελφούς μας που ταλαιπωρούνται σ’ αυτό τον άνισο δυστυχώς αγώνα.
    Όταν στην Κύπρο άρχισε να δημιουργείται η πρώτη θεραπευτική Κοινότητα για τα ναρκωτικά με πρωτοβουλία της εκκλησίας, τότε όλοι ειρωνεύονταν. Σήμερα είναι μια απ’τις καλύτερες στο είδος της παγκοσμίως! Και εν τω μεταξύ δεν δημιουργήθηκε άλλη…
    Κι εσείς επειδή δημιουργείτε κάτι καλό κ μάλιστα επειδή ομολογείτε Χριστό, θα βρείτε εμπόδια!
    Αλλά, μη χάσετε το θάρρος σας. Συνεχίστε για να στηρίζετε τους νέους μας, που έχουν ανάγκη την αλήθεια και τη δύναμη του Θεού, αλλά ταυτόχρονα, οποιοπαθείς αδελφούς για να τους στηρίζουν.
    Ο καλός Θεός να σας ευλογεί πάντοτε!

  2. Έχω ανακαλύψει τυχαία εδώ και λίγες μέρες την σελίδα σας και όλο το περιεχόμενο της είναι μια νέα ευχάριστη έκπληξη για εμένα. Χάρηκα που την ανακάλυψα γιατί με εκφράζει και χάρηκα που δημοσιεύσατε και την μικρή μου άποψη – εμπειρία για το θέμα της ομοφυλοφιλίας την οποία σας έστειλα.

    Παρατήρησα και αυτό το άρθρο σας και μέσα στην περιέργεια που μου δημιουργήθηκε να καταλάβω τι συμβαίνει, αναζητώντας απλά στη Google την σελίδα σας, βρήκα κάποια άρθρα από άλλες σελίδες που αναφέρονται στο Omofylofilia.gr
    Εντύπωση μου έκανε ένα άρθρο από μια σελίδα που ονομάζεται LIFO, με τίτλο «Omofylofilia.gr: Ένα εκκλησιαστικό site όπου ανώνυμοι παίρνουν συνέντευξη από ανύπαρκτους» … Το σάιτ της Εκκλησίας της Ελλάδος που βγήκε για να θεραπεύσει την ομοφυλοφιλία μέσω της αγιότητας είναι ο θρίαμβος του fake. Γράφεται σχεδόν όλο από έναν ανώνυμο, ο οποίος συχνά συνομιλεί με fake περσόνες …

    Μου φάνηκε αστείο πρώτα από όλα γιατί εγώ ο ίδιος ενώ δεν είχα καμιά γνώση για το Omofylofilia.gr, αλλά απλά ανακαλύπτοντας το τυχαία, έχω δημοσιεύει ήδη αρκετά σχόλια και έχω στείλει και την μικρή μου άποψη για το θέμα της ομοφυλοφιλίας γενικότερα, το οποίο έχει δημοσιευτεί ως άρθρο με τίτλο «ΓΝΩΡΙΣΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΗ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΩΝ» σήμερα στις 13/12/2021. Μου φαίνεται πραγματικά αστείο να θεωρούν κάποιοι ότι δεν υπάρχω επειδή απλά έχω διαφορετική άποψη από αυτούς και μέσα στην καχυποψία τους να γράφουν πράγματα εκτός πραγματικότητας, προσπαθώντας να δημιουργήσουν λανθασμένες εντυπώσεις. Μάλιστα επειδή σε αυτό το άρθρο του LIFO παρατήρησα πως υπάρχουν άνθρωποι που σκανδαλίστηκαν … κάποιος γράφει χαρακτηριστικά σε ένα σχόλιο «Τα ψέματα ήταν ανέκαθεν όπλο των χριστιανών για τη διάδοση της “αλήθειας” τους», θέλησα να αφήσω και το δικό μου σχόλιο εξηγώντας τους με λίγα λόγια πως είμαι πέρα για πέρα πραγματικός και μάλιστα τους είπα ότι θα στείλω και την δική άποψη στο Omofylofilia.gr για την ομοφυλοφιλία γενικότερα, κάτι που έγινε ήδη και δημοσιεύτηκε.
    Το σχόλιο που τους άφησα δεν έχει δημοσιευτεί ακόμα … Τυχαίο; Δεν γνωρίζω …

    Υπάρχει και ένα ακόμα άρθρο για το Omofylofilia.gr στο οποίο επίσης σχολίασα αλλά δεν βλέπω μέχρι στιγμής πουθενά και τα δύο μου σχόλια – παρατηρήσεις. Θέλω να πιστεύω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν το κάνουν εσκεμμένα γιατί αυτό θα ήταν τελείως αντίθετο με τον ίδιο τον αγώνα που κάνουν, τα ιδανικά που θεωρούν ότι αντιπροσωπεύουν.
    Όλες οι απόψεις πρέπει να ακούγονται και να γίνονται σεβαστές, η ειρωνεία που συναντάμε πολλές φορές σε κείμενα ή η απόκρυψη της διαφορετικής άποψης, η προσπάθεια μείωσης της με διάφορους τρόπους κλπ, δεν προσφέρουν τίποτα το θετικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here