Καθώς η ταυτότητά μας τίθεται κάτω από την κυριότητα του Χριστού, ο Θεός μας μεταμορφώνει σε αυτό που είμαστε προορισμένοι να γίνουμε. Όταν είμαστε κολλημένοι στις πεπτωκυίες επιθυμίες μας και όχι στον Θεό, χάνουμε την πολύ πιο όμορφη ταυτότητά μας ως τέκνα του Θεού. Η πρώτη εντολή του Θεού είναι να μην έχουμε άλλον θεό πέρα από Αυτόν, και εδώ συμπεριλαμβάνεται και η λατρείας που προσφέρουμε στις ψεύτικες ταυτότητές μας. Αν η αγάπη μας για τον Θεό είναι αληθινή, ο καθένας μας πρέπει να είναι πρόθυμος να παραδώσει τα πάντα, μαζί και την σεξουαλικότητά μας, στην αγάπη Του, ώστε αυτά να μπορέσουν να μεταμορφωθούν. Χωρίς να γνωρίσουμε την αγάπη του Θεού, κανείς μας δεν μπορεί να ελευθερωθεί από τις ταυτότητες που ανελέητα μάς στερούν την αληθινή ελευθερία.

Στη Γένεση, διαβάζουμε την ιστορία του Αβραάμ και του Λωτ, δύο ανδρών στους οποίους αποκαλύφθηκε ο Θεός. Η Αγία Γραφή διακηρύσσει ότι και οι δύο ήταν δίκαιοι ενώπιον του Θεού. Ωστόσο, ο Αβραάμ είχε φόβο Θεού και υπακοή, ενώ ο Λωτ όχι. Οι ζωές αυτών των δύο ανδρών σημαδεύτηκαν από τις διαφορετικές αποφάσεις που πήραν ενώπιον της χάρης, της αγάπης και της πιστότητας του Θεού.

Όταν ο Θεός κάλεσε τον Αβραάμ να εγκαταλείψει μια ασφαλή μεγαλούπολη για μια ποιμενική ζωή στην ερημιά, είμαι σίγουρος ότι η εντολή του Θεού έμοιαζε ανόητη και παράλογη. Παρόμοια, η απόφασή μου, ως ομοφυλόφιλου άνδρα, να εγκρατεύομαι μοιάζει σε πολλούς παράξενη ή ακόμη και προσβλητική, όπως άλλωστε θα έμοιαζε και σε μένα πριν γνωρίσω τον Χριστό. Άλλοι την βλέπουν σαν μια επιβλαβή μορφή αυτοακύρωσης.

Στο ανθρώπινο μυαλό μας, η κλήση του Θεού προς την υπακοή και την αγιότητα φαίνεται ανόητη. Ο Απόστολος Παύλος γράφει στην Α΄ προς Κορινθίους ότι «η ανοησία του Θεού είναι σοφότερη από τους ανθρώπους» (1:25) και ότι «αυτούς που ο κόσμος θεωρεί ανόητους, εκείνους διάλεξε ο Θεός για να καταισχύνει τους σοφούς· κι αυτούς που ο κόσμος τούς θεωρεί αδύναμους, εκείνους διάλεξε ο Θεός για να ντροπιάσει τους ισχυρούς» (1:27). Ο ίδιος ο σταυρός του Κυρίου, όπως αναφέρει ο Απόστολος, φαίνεται ανοησία για τους σοφούς αυτού του κόσμου. Εμείς που τον κουβαλάμε θα μοιάζουμε ανόητοι, αλλά εμείς έχουμε βρει τη σοφία της αληθινής λατρείας. Έχουμε βρει την οδό της θείας αγάπης.

Όπως ο Λωτ, που με μεγάλο κόστος επέλεξε να κατοικήσει σε μια πόλη παγανιστική, κάποιοι εμπιστεύονται την φωνή της σημερινής ανθρώπινης σοφίας. «Το σεξ είναι αγάπη», λέει η φωνή. «Δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτό. Ζήσε τις σεξουαλικές σου επιθυμίες όπως γουστάρεις. Έτσι σε έπλασε ο Θεός και αυτό είσαι!»

Ωστόσο, όπως ο Αβραάμ, μια μικρή και θαραλλέα ομάδα ανθρώπων επιλέγουν να ακούσουν τη φωνή του Θεού και να την ακολουθήσουν όπου τους οδηγεί. Ο Θεός προσφέρει ελεύθερα το δώρο της σωτηρίας, αλλά είναι δική μας επιλογή αν θα παραδώσουμε την σεξουαλικότητά μας και κάθε άλλο εμπόδιο, αν θα σηκώσουμε τον σταυρό μας και θα ακολουθήσουμε τον Χριστό. Η αληθινή πίστη αποκαλύπτεται μέσα από την υπακοή και τα καλά έργα. Αφήνουμε την εφάμαρτη λατρεία των δικών μας προσπαθειών και επιστρέφουμε στην αγάπη του Θεού.

Η ερώτηση αν μπορεί να σωθεί ένας ομοφυλόφιλος άνθρωπος φανερώνει μια πλήρη παρανόηση του ευαγγελίου του Χριστού. Φυσικά και μπορεί να σωθεί! Το πραγματικό ερώτημα είναι αν οι ομοφυλόφιλοι πιστοί μπορούν να ζήσουν με τον τρόπο που προπαγανδίζει σήμερα ο κόσμος. Ή αν πρέπει να παραδώσουν τα σχέδια και τις επιθυμίες τους, για να ακολουθήσουν τον Ιησού μέσω της αγαμίας ή μέσω όποιου άλλου πλαισίου δώσει ο Θεός, ακόμη και όταν οι φίλοι τους, η οικογένειά τους ή κάποια μέλη της Εκκλησίας τους χλευάσουν.

Αυτοί που επιλέγουν την οδό της πίστεως του Αβραάμ θα κληθούν μεγάλοι στη βασιλεία των ουρανών και θα κληρονομήσουν τις υποσχέσεις του Θεού, αλλά προς το παρόν βαδίζουν το μονοπάτι της πολιτισμικής, σεξουαλικής και κοινωνικής πτωχείας. Η γνώση του Θεού εν Χριστώ Ιησού και η απόφασή μας να Τον ακολουθήσουμε θα μας κοστίσει τα πάντα. Και πάλι όμως, είναι ο Χριστός αυτός που μας οδηγεί και μας υπόσχεται πλούσιες σχέσεις στην βασιλεία των ουρανών, τόσο στον παρόντα αιώνα όσο και στον μέλλοντα. Θα μας ανταποδώσει απείρως περισσότερα, τόσο στο εδώ και στο μέλλον. Κι έχω ανακαλύψει πως αυτό είναι αλήθεια. Η χαρά που βιώνω τώρα ξεπερνά κατά πολύ οτιδήποτε είχα γνωρίσει στην παλιά μου ζωή.

Αυτοί που, σαν τον Λωτ, επιλέγουν να ζήσουν με τον δικό τους τρόπο έρχονται αντιμέτωποι με μια άδηλη μοίρα και με επικίνδυνες συνέπειες. Η επιλογή είναι δική μας. Θα θελήσουμε να λάβουμε αυτό το δώρο της σωτηρίας αλλά να επιμείνουμε να ελέγχουμε τις ζωές μας; Ή θα ακολουθήσουμε τον Ιησού όπου μας πάει και θα του επιτρέψουμε να καθορίζει τις επιλογές μας; Αυτός είναι ο απόλυτος πόλεμος των ερώτων. Είναι ένας πόλεμος που γίνεται για την εμπιστοσύνη και για την λατρεία μας.

Η είσοδός μας στη βασιλεία των Ουρανών γίνεται διά της πίστεως. Όμως η πίστη χωρίς έργα είναι νεκρή. Μια μέρα, ο Θεός θα μας κρίνει όλους και θα αποκαλυφθεί αν η πίστη μας ήταν γνήσια. Ο Θεός μάς καλεί να δείξουμε την πίστη μας τώρα, μέσω της ενισχύουσας δύναμής Του, μετανοώντας, επιστρέφοντας από τους δρόμους που βαδίζαμε και εγκαταλείποντας τα πάντα για να Τον ακολουθήσουμε.

Ο Θεός υπόσχεται σ’ αυτούς που θα γίνουν πτωχοί σεξουαλικά για χάρη της βασιλείας Του, όπως και στους ευνούχους (Ησαΐα 56), ότι θα τους δώσει στο σπίτι Του τόπο ονομαστό, καλύτερο από εκείνον που θα πάρουν όσοι έχουν γιους και θυγατέρες. Αυτή η υπόσχεση είναι εξαιρετικά πολύτιμη για τους ομοφυλόφιλους. Οι απόγονοί μας θα είναι αναρίθμητοι σαν τ’ αστέρια! Δεν θα είμαστε ένα κατάξερο παλιόδεντρο. Μπορούμε να γίνουμε σαν τον Αιθίοπα ευνούχο στις Πράξεις, που σύμφωνα με μια παράδοση της Εκκλησίας, έγινε ο φωτιστής της αφρικανικής ηπείρου. Ο Θεός μάς υποσχέθηκε εξίσου λαμπρούς απογόνους, αν υπακούμε και Τον εμπιστευόμαστε. «Ζητείτε πρώτα την βασιλεία του Θεού και την δικαιοσύνη Του, και όλα αυτά θα σας δωθούν». Οτιδήποτε εγκαταλείπουμε για χάρη Του, το λαμβάνουμε πίσω πολύ μεγαλύτερο.

Με την πίστη ο Αβραάμ εμπιστεύτηκε τον Θεό πως η ανταμοιβή Του θα ήταν πιο μεγάλη απ’ τον αστερόεντα ουρανό που βρισκόταν από πάνω του. Ο Αβραάμ ήταν μάλιστα πρόθυμος να θυσιάσει το μέλλον που αντιπροσώπευε ο επηγγελμένος μοναχογιός του, όταν ο Θεός τού ζήτησε να ανεβάσει τον Ισαάκ πάνω σε τόπο υψηλό και να τον θυσιάσει, για να αποδειχθεί ότι δεν λάτρευε εσφαλμένα το δώρο περισσότερο απ’ τον Δωρεοδότη. Αντίθετα, όμως, ήταν ο Θεός Πατέρας που θυσίασε πράγματι τον Υιό του για μας! Κι εμείς με τη σειρά μας καλούμαστε να θυσιάσουμε εκείνα τα πράγματα που είναι πιο πολύτιμα για μας, συμπεριλαμβανομένης της ερωτικής μας ζωής και της σεξουαλικότητάς μας.

Η αγάπη του Θεού είναι σφοδρή και λέει: «Δεν θα σας αφήσω ορφανούς» (Ιωάν. 14:18). Αλλά λέει επίσης «Σήκωσε τον σταυρό σου και ακολούθα με!» (Ματθ. 16:24). Δεν πρόκειται για μια ανέξοδη αγάπη, είναι μια αγία αγάπη που αλλάζει ζωές. Όπως έλεγε ο Ντίτριχ Μπονχέφερ, «η φθηνή χάρη είναι το κήρυγμα της αφέσεως που δεν προϋποθέτει την μετάνοια, το βάπτισμα χωρίς την υπακοή στην Εκκλησία, η Θεία Κοινωνία χωρίς την εξομολόγηση. Η φθηνή χάρη είναι χάρη χωρίς μαθητεία, χάρη χωρίς σταυρό, χάρη χωρίς τον Ιησού Χριστό, ζώντα και ενσαρκωμένο».

Αν οι ζωές μας δεν εμπνέονται από την αληθινή χάρη, θα καταλήξουμε σαν τον Λωτ — συντετριμμένοι, ντροπιασμένοι, χαραμισμένοι. Κάθε πράξη ή επιλογή μας που δεν γίνεται με πίστη θα καεί στην Τελική Κρίση και δεν θα μπορούμε να την πάρουμε μαζί μας στην αιώνια ζωή. Για τους αληθινούς ακόλουθους του Χριστού, δεν υπάρχει επιλογή να ζήσουμε σαν τον Λωτ. Το πρόσωπο που μεταμορφώνεται από την χάρη του Θεού θέλει να ζήσει και ζει σαν τον Αβραάμ.

David Bennett

Άφησε ένα σχόλιο

avatar
  Εγγραφή  
Θέλω να ενημερώνομαι για