Σπουδαία ερώτηση! Στο κάτω-κάτω, ελκύομαι αποκλειστικά από πρόσωπα του ίδιου φύλου και ελκόμουν πάντοτε, απ’ όταν θυμάμαι τον εαυτό μου. Ερωτεύτηκα για πρώτη φορά με κάποιο αγόρι στην ηλικία των 8, η πρώτη ήπια εμπειρία μου με το ίδιο φύλο ήταν στα 10 και είχα έναν ομοφυλοφιλικό δεσμό επί επτά χρόνια, από τα 17 μου μέχρι τα 24. Παρά τις προσπάθειές μου κατά καιρούς, που συμπεριελάμβαναν εξόδους με μερικά κορίτσια όταν ήμουν στο σχολείο καθώς και μια πραγματικά στενή σχέση με μια εκπληκτική κοπέλα λίγο πριν τα 30, μπορώ με πάσα ειλικρίνεια να πω ότι ποτέ δεν ένιωσα οποιαδήποτε σωματική ή σεξουαλική έλξη προς κάποια γυναίκα. Επομένως, πρέπει να είμαι gay, σωστά;
Λοιπόν, όταν ήμουν 17 ετών, όντως αυτοπροσδιοριζόμουν, τουλάχιστον μέσα μου, ως gay. Το να ονομάζω τον εαυτό μου gay ήταν μια απρόθυμη αποδοχή ότι, χωρίς να το επιλέγω ο ίδιος, η έλξη μου προς το ίδιο φύλο δεν ήταν μια φάση που απλά θα περνούσε. Ωστόσο, δε μου άρεσαν πολλές από τις ενώσεις που είχα την επωνυμία “gay”, ούτε πολλές από τις παραδοχές που πολλοί άνθρωποι έκαναν -τότε στη δεκαετία του ’80- για τους gay, όπως ότι πρέπει να είσαι ασύδοτος, φανταχτερός, περήφανος, να κινδυνεύεις να κολλήσεις HIV κ.λπ.
Όταν έγινα 24, όλα άλλαξαν για μένα. Μετά από μία περίοδο, κατά την οποία ήμουν όλο και περισσότερο ανικανοποίητος με κάποιες πτυχές της ζωής μου, πήγα μια Κυριακή πρωί στην Εκκλησία “ψάχνοντας το Θεό”. Μέσα σε μια βδομάδα, βρήκα την πίστη του Χριστού και αποφάσισα να Τον ακολουθήσω και να θέσω το Λόγο του Θεού, όπως αποκαλύπτεται στην Αγία Γραφή, στο κέντρο της ύπαρξής μου. Ήμουν πεπεισμένος, καθώς δούλευα μέσα μου αυτή τη νέα μου απόφαση, ότι έπρεπε να αφήσω την ομοφυλοφιλική σχέση στην οποία ήμουν από τα 17 μου. Αυτό δεν ήταν και πολύ εύκολο, αλλά ένιωσα εξαιρετικά έντονα ότι αυτή η σχέση δεν ήταν συμβατή με τη νέα μου χριστιανική ζωή.
Από τότε, είχα να αντιμετωπίσω το δίλημμα του πώς να περιγράψω τον εαυτό μου, όταν ερχόμουν αντιμέτωπος με τα αναπόφευκτα ερωτήματα σχετικά με τη σεξουαλικότητά μου ή γιατί δεν είμαι παντρεμένος. Αν με πιέσουν, συνήθως θα πω ότι είμαι ένας Χριστιανός που βιώνει ομόφυλες έλξεις. Για μια ολόκληρη σειρά από λόγους, όμως, δεν περιγράφω ποτέ τον εαυτό ως gay Χριστιανό. Αν δε μου άρεσε η ετικέτα του “gay”, όταν ήμουν σε μια ομοφυλοφιλική σχέση, υποθέτω πως δεν είναι έκπληξη ότι τώρα μου αρέσει ακόμη λιγότερο! Δεν έχω κανένα πρόβλημα να παραδεχθώ ότι πολλοί από τους ομοφυλόφιλους φίλους μου είναι αρκετά ικανοποιημένοι με αυτή την ετικέτα, αλλά προσωπικά, η λέξη “gay” είναι κάτι που απλά πλέον δεν είμαι.
Ως Χριστιανός, επιλέγω να σκέφτομαι διαφορετικά. Η Αγία Γραφή δε λέει τίποτα για την έννοια του “σεξουαλικού προσανατολισμού” – άρα κανείς ποτέ δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή ως gay, λεσβία, straight ή bi. Ο λόγος του Θεού μιλά μόνο για σεξουαλικές πρακτικές, δηλαδή για εκείνες που είναι ευάρεστες στο Θεό (το σεξ εντός γάμου μεταξύ ενός άνδρα και μίας γυναίκας) και εκείνες που δεν είναι (κάθε άλλο σεξ, άσχετα με τις περιστάσεις). Τώρα πια έχω μια νέα ταυτότητα, που βασίζεται όχι σε ποιον ελκύομαι σεξουαλικά, αλλά είναι ριζωμένη στην πιο σημαντική μου σχέση από όλες, που είναι η σχέση μου με τον Ιησού Χριστό. Ταυτίζομαι με τις διδασκαλίες του, τα παθήματά του, το θάνατό του στο Σταυρό, την Ανάστασή του, την υπόσχεσή του για την μελλοντική δόξα όσων τον εμπιστεύονται, ζητώντας συγχώρεση και επιλέγοντας να τον ακολουθήσουν ως Κύριο.
“Αν κάποιος είναι εν Χριστώ“, λέει ο Απόστολος Παύλος προς τους Χριστιανούς της Κορίνθου, εκ των οποίων κάποιοι είχαν μεταστραφεί στην πίστη στο Χριστό αφήνοντας ένα παρελθόν ομοφυλοφιλικής πρακτικής, “είναι νέα κτίση. Τα παλιά έχουν παρέλθει. Όλα γίνανε καινούργια” (Β΄ Προς Κορινθίους 5:17). Για μένα, ένα μέρος των “παλιών” που “έχουν παρέλθει” είναι η ιδέα να ταυτίζομαι και να περιγράφω τον εαυτό μου σύμφωνα με τις σεξουαλικές μου έλξεις. Αν έπρεπε να γαντζωθώ σ’ εκείνη την ετικέτα του “gay”, σαν να ήταν κατά κάποιον τρόπο αναπόσπαστο από αυτό που είμαι τώρα, τότε το να αρνιέμαι στον εαυτό μου μια ομόφυλη σχέση θα έμοιαζε σαν να αρνούμαι την ταυτότητά μου (μια κατηγορία που μου εκτοξεύουν ήδη κάποιοι από τους ομοφυλόφιλους φίλους μου). Ωστόσο, αν η πραγματική μου ταυτότητα είναι εν Χριστώ, τότε το να αρνούμαι στον εαυτό μου μια ομόφυλη σχέση φαίνεται μια πολύ θετική εκδήλωση της δέσμευσής μου να ακολουθήσω τον Ιησού Χριστό και να Τον βάζω πρώτο στη ζωή μου.
Εστιάζοντας στην ταυτότητά μου εν Χριστώ, αυτό λειτουργεί για μένα ως μια σημαντική υπενθύμιση για τα πολλά σπουδαία πράγματα που με προσδιορίζουν ως πιστό. Για παράδειγμα, εν Χριστώ έχω “απολύτρωση” (Ρωμ. 3:24), “αιώνια ζωή” (Ρωμ. 6:23), “καμία καταδίκη” (Ρωμ. 8:1), “τη χάρη του Θεού” (Α΄ Κορ. 1:4), “κάθε ευλογία πνευματική στον ουρανό” (Εφεσ. 1:3), “δικαιοσύνη εκ Θεού” (Φιλιπ. 3:9) και “την ειρήνη του Θεού, που υπερέχει κάθε διάνοια” (Φιλιπ. 4:7). Μια ολόκληρη λίστα σχεδόν, που μου δόθηκε ως άμεση συνέπεια της σχέσης μου με τον Ιησού Χριστό!
Σε έναν αυξανόμενα ψηφιακό κόσμο, συχνά ακούμε προειδοποιήσεις για τους κινδύνους της κλοπής ταυτότητας. Ως Χριστιανός νιώθω βαθιά ότι δε θέλω να επιτρέψω στον εαυτό μου να μου κλέψουν την απόλαυση αυτών των μεγάλων ευλογιών, εγκολπούμενος ψευδώς οποιαδήποτε άλλη ταυτότητα. Στο γράμμα του προς τους Χριστιανούς της Ρώμης, ο Απόστολος Παύλος κάνει έκκληση στους αναγνώστες του να μη “συμμορφώνονται με τις συμβάσεις αυτού του κόσμου, αλλά να μεταμορφώνονται ανανεώνοντας τον τρόπο σκέψης τους” (Ρωμ. 12:2). Για μένα, μια πολύ σημαντική πτυχή αυτή της διαδικασίας που ανανεώνει τον τρόπο σκέψης ενέχει την απόρριψη κάθε αντιβιβλικής ετικέτας και την προστασία της αληθινής μου ταυτότητας εν Χριστώ.